Ktoś w firmie rzucił hasło: spotkanie integracyjne! Świetnie – w końcu będzie okazja do tego, żeby lepiej się poznać i nawiązać bardziej osobiste relacje. Problem tkwi w tym, gdzie je zorganizować? Dział prawny chce pojechać do SPA, IT rzuca pomysł gokartów, a Anka z recepcji proponuje park linowy. Ktoś musi zebrać wszystkie opinie i zorganizować całą imprezę, a szef zdecydował, że tym kimś będziesz właśnie Ty. Nie martw się – nie musisz chodzić po pokojach i zbierać głosów, nie musisz też sklejać papierowej urny do głosowania. Mamy dla Ciebie doskonałe rozwiązanie – głosowanie online. Przy użyciu narzędzia Webankieta w prosty i intuicyjny sposób stworzysz kwestionariusz i prześlesz go do wszystkich pracowników. Jak to zrobić? Już tłumaczymy.

Kiedy najlepiej przeprowadzić głosowanie online

Impreza integracyjna to tylko jeden z przykładów, w których głosowanie online będzie najlepszym rozwiązaniem – oszczędzającym nie tylko czas, ale i wysiłek. Być może w Twojej firmie jest problem z wyborem pakietu benefitów? Lub chcecie przygotować dla swoich klientów głosowanie na najbardziej przyjazny oddział Waszego banku? Możliwości są nieograniczone. Głosowanie online sprawdzi się doskonale wszędzie tam, gdzie musisz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, a następnie zgromadzić wyniki w jednym miejscu. Co więcej – Webankieta daje możliwość ich wszechstronnego filtrowania zgromadzonych danych (przy użyciu filtrów czy tabeli krzyżowych), wysyłania powiadomień o wypełneniu – alertów, oraz automatycznego generowania atrakcyjnych graficznie raportów, które od razu możesz przedstawić zarządowi czy udostępnić uczestnikom głosowania.

Ankieta online do głosowania w Webankiecie – jak to zrobić?

Jak już wspominaliśmy Webankieta to intuicyjne narzędzie. Poniżej przedstawimy przykład tego, jak może wyglądać ankieta internetowa zachęcająca do wyboru miejsca i terminu spotkania integracyjnego. Na jego podstawie, krok po kroku, dowiesz się jak w platformie przeprowadzić własne głosowanie online. Zaczynamy!

Krok 1: stworzenie kwestionariusza

Wstęp i dodawanie pytań

Twój kwestionariusz nie powinien być długi – wysyłasz go do pracowników w godzinach pracy, więc jego wypełnienie powinno zająć jedynie kilka minut. Stwórz krótki wstęp, w którym wyjaśnisz cel badania i określisz ile czasu zajmie wypełnienie ankiety. O tym, jak to zrobić przeczytasz w artykule: Wstęp do ankiety, w naszym poradniku. Przykładowy wstęp może wyglądać następująco:

Przed Tobą najważniejsze zadanie – tworzenie pytań. W przypadku wyjazdu integracyjnego musisz spytać o dwie kwestie – termin wyjazdu i sposób, w jaki macie spędzić czas. Wystarczą więc jedynie dwa pytania – jednak to, jakiego będą one rodzaju zależy już od Ciebie. Webankieta oferuje aż 18 rodzajów pytań. To, jak je dodawać i do czego najlepiej wykorzystać poszczególne typy wyjaśnione zostało w poradniku.

W celu uzyskania informacji o najbardziej dogodnym terminie polecamy wykorzystanie pytania wielokrotnego wyboru. Dlaczego? Respondent może uznać, że dogodny jest dla niego więcej niż jeden termin, a Ty w wynikach zbiorczych będziesz mieć jasną informację na temat popularności każdej z opcji.

W przypadku pytania o charakter wyjazdu, najlepiej podać kilka propozycji – ustalonych wcześniej z zarządem czy osobami decyzyjnymi (w końcu budżet, czas i inne kwestie muszą zostać ustalone wcześniej). Świetnie sprawdzi się tu pytanie jednokrotnego wyboru lub pytanie rankingowe (w którym respondent może uszeregować propozycje według swojego upodobania). Jeżeli jednak oczekujesz propozycji od pracowników możesz zdecydować się na pytanie otwarte.


Stworzenie przyjaznego linku

Respondenci z reguły niezbyt chętnie klikają w linki, których treść nic im nie mówi lub jest bardzo skomplikowana. Mimo, że zaproszenie do wzięcia udziału w badaniu przesłane zostanie prawdopodobnie na służbowy adres e-mail lepiej zadbać o to, aby link do wypełnienia był przyjazny – informował choćby o treści badania. O tym, jak go stworzyć przeczytasz w tym artykule. Może on wyglądać w ten sposób:

Ustawienie alertu

W przypadku głosowania doskonałym pomysłem będzie także stworzenie alertu, czyli powiadomienia wysłanego do określonej osoby, w przypadku gdy pojawi się nowe wypełnienie lub gdy konkretny respondent zagłosuje w określony sposób (o tym jak stworzyć alert dowiesz się tutaj). Webankieta daje szerokie możliwości tworzenia alertów – wiadomość może trafić do Ciebie, jako administratora lub jakiejkolwiek innej osoby – na adres e-mail (np. do Twojego przełożonego, działu HR itp.). Powiadomienie może być wysyłane po każdym wypełnieniu lub np. jedynie wtedy, gdy pracownik zagłosuje na konkretny pomysł lub termin (np. wyjazd w góry).

Stworzyłam/-em głosowanie online i… co dalej?

Narzędzie Webankieta daje Ci kilka możliwości – w zależności od tego jaki sposób będzie dla Ciebie najwygodniejszy, jakimi kanałami zwykle kontaktujecie się wewnątrz firmy czy jak wielu respondentów ma otrzymać link do głosowania online. Poniżej przedstawiamy kilka najlepszych rozwiązań dotyczących dystrybucji Twojej ankiety:

  1. Wysyłka na e-mail. To zdecydowanie najlepsza i najłatwiejsza opcja, jeśli chodzi o przykład z głosowaniem na wyjazd integracyjny. Dlaczego? Ponieważ z pewnością posiadasz adresy e-mail wszystkich współpracowników lub możesz mieć do nich łatwy dostęp. Wystarczy więc zaimportować listę kontaktów i skonfigurować wysyłkę. W pliku z kontaktami możesz też zaznaczyć płeć lub oddział respondentów, co umożliwi późniejszą filtrację wyników i wysyłanie alertów na podstawie tych danych.
  2. Udostępnienie linku do ankiety – na kanale Slack czy w innym firmowym komunikatorze. To sposób szczególnie polecany w przypadku gdy to właśnie komunikator firmowy jest waszym podstawowym sposobem kontaktu. Zdecyduj się na tę opcję, jeśli masz pewność, że link zostanie odczytany przez wszystkich pracowników.
  3. Wstawienie ankiety do wiadomości e-mail. W zasadzie sposób ten jest podobny do pierwszego, z tą różnicą że w przypadku głosowania pierwsze pytanie zostanie wyświetlone bezpośrednio w wiadomości kierowanej do pracowników. Przy tej opcji ankietę można wysłać przy użyciu FreshMaila, Shoppera, Intercoma czy innych platform.

Wszystkie wymienione wyżej oraz inne ustawienia dotyczące dystrybucji ankiety znajdują się w zakładce “Zbieranie” na Twoim koncie w Webankieta. Z naszego poradnika dowiesz się jak krok po kroku przeprowadzić wysyłkę na każdy z wyżej wymienionych sposobów.

Ostatni krok – analiza wyników głosowania online

Wchodząc w zakładkę “Wyniki Zbiorcze” będziesz mieć dostęp do ogólnych wyników ankiety – wraz z wykresami. Możesz też zobaczyć, w jaki sposób głosowały pojedyncze osoby korzystając z opcji: Pojedyncze arkusze. Jeżeli jakiś pracownik zgłosi Ci, że pomylił się podczas głosowania, jako administrator masz możliwość usunięcia pojedynczego arkusza. Więcej o analizie wyników, jej sposobach i dostępnych opcjach przeczytasz w poradniku Webankiety.

Rozpocznij głosowanie już teraz – zarejestruj się i stwórz ankietę za darmo

 

Jeżeli chcesz przetestować możliwości narzędzia Webankieta zarejestruj się i rozpocznij 14-dniowy, darmowy okres próbny. Możesz od razu przystąpić do tworzenia ankiety do głosowania online, korzystając z gotowych przykładów ankiet czy  skórek, które sprawią, że twój kwestionariusz będzie wyglądał profesjonalnie i estetycznie.  W razie wątpliwości i pytań możesz skorzystać z wiedzy zgromadzonej w poradniku Webankiety lub skontaktować się z działem supportu.

 

Zapisz się do newslettera

Poszerzaj swoją wiedzę w temacie badań klientów, pracowników i rynku - zostań ekspertem badań ankietowych!

Pamiętaj, w każdej chwili możesz się wypisać.