ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Pulse Survey

Jak regularnie i sprawnie mierzyć zaangażowanie pracowników całej organizacji? Odpowiedzią jest badanie Pulse Check. Ta krótka i przyjazna respondentom ankieta pozwala monitorować poziom zaangażowania w czasie i identyfikować szybko punkty zapalne w twojej firmie.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo

Badanie Satysfakcji Pracowników ankietami Pulse Check

Zastanawiasz się pewnie, czy to dobre rozwiązanie dla twojej organizacji. Prowadzisz doroczne (lub częstsze) badanie opinii pracowników, nie brakuje ci informacji zwrotnej na temat ogólnych warunków zatrudnienia, polityki wynagrodzeń czy awansów w firmie.

Bardzo dobrze, że od czasu do czasu badasz satysfakcję pracowników, ale czy nie odnosisz wrażenia, że pewne sytuacje umykają twojej uwadze?

Dlaczego frekwencja pracowników poszczególnych działów na imprezach firmowych różni się? Czemu Mariola z działu zakupów, świetna specjalistka, złożyła nagle wypowiedzenie? Dlaczego tak mało ludzi korzysta z dostępnych benefitów, przecież prezes tak się natrudził, wybierając najlepsze atrakcje, przynajmniej w ocenie pracodawcy?

Pewnie domyślasz się, dokąd zmierzamy.

Nie wszystkie istotne z punktu widzenia potrzeb personelu kwestie da się zdiagnozować, prowadząc okresowe badania opinii pracowników. Regularne, lecz odległe w czasie badania nie pomogą w identyfikacji tego, co w danej chwili gryzie twój zespół, wpływając na zaangażowanie, motywację, samopoczucie i satysfakcję z realizacji powierzonych obowiązków.

Jeżeli szukasz narzędzia dla twojego działu HR, które wypełni tę lukę, a wyniki badania pozwolą niezwłocznie podjąć działania, które wzmocnią zaangażowanie pracowników, przetestuj badanie Pulse Check.

Pulse Check: Charakterystyka badania

Ankiety Pulse Check to uzupełnienie corocznych badań satysfakcji. Umożliwiają stałą kontrolę poziomu motywacji i samopoczucia panującego w zespole, identyfikację słabych stron funkcjonowania firmy w ostatnim czasie, a także śledzenie trendów wśród nastrojów pracowników.

Tego typu krótkie, lecz ciągłe, badanie zaangażowania i satysfakcji pracowników w ostatnich latach zyskuje na popularności na całym świecie. Gwałtownie zmieniająca się rzeczywistość biznesowa, elastyczne formy zatrudnienia i fakt, że praca zdalna jest obecnie normą, a nie przywilejem, sprawiają, że trzymanie ręki na pulsie pracownika jeszcze nigdy nie było tak ważne.

Co wyróżnia ankiety pulse check na tle innych?

  • Regularność
  • Częstotliwość
  • Krótka forma
  • Powtarzalność
  • Wysyłka na e-mail
  • Dobrowolny udział

Ankieta może trafić do wszystkich pracowników albo pomóc skontrolować wybrany obszar organizacji. Dostosuj szablon, wysyłkę i sposób zbierania danych do swoich potrzeb.

Pulse Check: Przeprowadzenie badania krok po kroku

Każda forma badania opinii pracowników wymaga odpowiedniego przygotowania. W praktyce oznacza to nie tylko opracowanie pytań, skrojonych na potrzeby twoich pracowników i organizacji, ale też wyboru optymalnej częstotliwości wysyłki ankiety.

Badania Pulse Check przygotowujemy w falach:

  • Kwartalnych – 4 razy do roku, większe badanie, obejmujące 10-12 pytań;
  • Miesięcznych – 12 razy w roku, średnie badanie, obejmujące 5-10 pytań;
  • Cotygodniowych – 52 razy w roku, małe badanie, obejmujące 1-2 pytania.

Nasza rada: Pracownicy cenią firmy, które nie tylko pytają ich o zdanie, ale też dokonują konkretnych działań na podstawie zebranych informacji. Pytaj o feedback często, jeśli masz zasoby i możliwości do tego, by realnie zmierzyć zadowolenie personelu i odpowiadać wprost na ważne – z punktu widzenia pracowników – wyzwania.

W innym wypadku kadra straci motywację do udzielania odpowiedzi na twoje pytania, a wskaźnik odpowiedzi drastycznie spadnie.

To szczególnie ważne w przypadku badań Pulse Check.

Ze względu na zwięzłość i prostotę wypełniania, ankiety te mają znacznie wyższe wskaźniki odpowiedzi, w porównaniu z tradycyjnymi, corocznymi badaniami satysfakcji. Response rate osiąga w tym przypadku nawet 85% w porównaniu z 30-40% w tradycyjnych ankietach.

Korzyści dla organizacji z prowadzenia badania:

Dobrze zaprojektowane i zrealizowane badanie opinii pracowników powinno przynosić wymierne efekty dla firmy. W przypadku ankiety Pulse Check są to:

  • Szybki dostęp do wartościowych informacji na temat organizacji

Zbieranie cennych opinii pracowników i uwag na temat ich samopoczucia (relacji ze współpracownikami, przełożonymi, a także m.in. w sprawie aktualnych wydarzeń w pracy) raz w tygodniu pozwala na szybką reakcję i zażegnanie sytuacji kryzysowych w zarodku.

  • Uzyskanie i monitorowanie wyników ankiet w czasie

Regularne pytanie pracowników o feedback umożliwia nie tylko śledzenie trendów w czasie, ale też wprowadzenie działań proaktywnych w firmie, tak, aby budować pozytywne morale wśród personelu, a także korzystny wizerunek pracodawcy. Tego typu nastawienie przekłada się na wzrost zaangażowania pracowników i sprzyja budowaniu kultury feedbacku.

  • Stałe pozostawanie w kontakcie z zespołem

Po pandemii koronawirusa zmieniło się postrzeganie pracy zdalnej. W wielu organizacjach nie ta elastyczna forma zatrudnienia nie jest już przywilejem zarezerwowanym dla jednostek, tylko normą. Część pracowników pracuje hybrydowo, inni z wizytą do biura wpadają sporadycznie. Badania zaangażowania, takie jak Pulse Check, pozwalają trzymać rękę na pulsie personelu, identyfikując problemy (takie jak np. obniżone morale czy oznaki wypalenia zawodowego), widoczne jedynie u pracowników regularnie przychodzących do biura.

  • Oszczędność czasu i energii zespołu HR

Do przeprowadzenia badania wystarczy jednorazowe przygotowanie ankiety, a następnie ustawienie cyklicznej wysyłki. Narzędzia do badań Pulse Check umożliwiają automatyzację wysyłki kolejnych fal.

Ale to nie wszystko. Z Webankietą możesz również skorzystać z gotowego szablonu ankiety, a także w jednym miejscu zebrać wyniki i kilkoma kliknięciami przygotować elegancki raport, którym szybko podzielisz się z odpowiednimi osobami w firmie.

Skorzystaj z gotowego wzoru badania. W prosty sposób monitoruj satysfakcję i samopoczucie twojego zespołu i szybko reaguj na jakiekolwiek nieprawidłowości.

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Ustal punkty styku, a potem dzięki Webankiecie zmierz w nich jakość doświadczeń. I poproś klientów o komentarz do odpowiedzi. To najprostszy i najszybszy sposób na zbudowanie ramowej podróży klienta. Dzięki komentarzom mamy sporo informacji o punktach bólu i zadowolenia, momentach prawdy, a czasem także oczekiwaniach! Do tego zmierzona jakość doświadczeń, czyli ustalony punkt odniesienia dla kolejnego pomiaru, już po wdrożeniu zmian.

Aleksandra Jagiełło-Bono

CEM Expert, Partner Zarządzający w CustomerMatters

Po otrzymanych rekomendacjach wypróbowaliśmy Webankietę, która okazała narzędziem łatwym i elastycznym w korzystaniu. Doceniamy profesjonalizm i szybką reakcję działu supportu, a także cierpliwość. Webankieta jest przydatna w wielu kontekstach i coraz więcej osób oraz całych działów aktywnie z niej korzysta.

osoba

Krzysztof Gabruk

Customer Experience Chapter Leader w Santander Bank Polska

Webankieta pozwoliła nam zagwarantować pracownikom anonimowość badania. W zbieraniu wyników pomogła nam możliwość automatycznej wysyłki przypomnień do wypełnienia ankiety – bez nich z pewnością nie osiągnęlibyśmy tak wysokiego wskaźnika odpowiedzi.

osoba

Sebastian Srebnicki

Kierownik Projektów w innogy