ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Porzucone koszyki w ecommerce – poznaj powody

Widzisz, że wiele klientów porzuca ścieżkę zakupową, już po dodaniu produktów do koszyka. Nie wiesz, czym jest to spowodowane? Proste pytanie o powód porzucenia koszyka zadane w ankiecie na stronie pozwoli Ci poznać przyczyny niskiego poziomu finalizacji zamówień.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Przekonaj się, co jest powodem porzucania koszyka, zadając klientom właściwe pytania, takie jak np.:

  1. Co Cię powstrzymuje przed zrealizowaniem tego zamówienia? 
  2. Co ma wpływ na Twoją decyzję o rezygnacji z zamówienia?
  3. Czy dodanie produktów do koszyka było wystarczająco łatwe?
  4. Jakich informacji Ci zabrakło? Dzięki Twojej odpowiedzi będziemy mogli je dodać.

Pytania zadane w przykładzie badania powodu porzucania koszyka przez klientów możesz łatwo dostosować do swoich potrzeb, zmieniając ich treść, wygląd lub dodając własne pytania.

Dowiedz się, dlaczego klienci porzucają koszyk

Dzięki prostej ankiecie na stronie www przygotujesz i przeprowadzisz badanie już w kilka minut. Zadając pytanie o powód porzucenia koszyka, możesz m.in.:

  • zmniejszyć liczbę niedokończonych transakcji,
  • poprawić user experience (UX) strony,
  • poprawić satysfakcję klienta z zakupów,
  • powstrzymać klientów przed odejściem do konkurencji.

Zainspiruj się gotowymi przykładami badań UX

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wszyscy chcielibyśmy odpowiadać na potrzeby naszych klientów i być dla nich firmami pierwszego wyboru. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom jest nierozłącznie związane z ciągłym badaniem satysfakcji z oferty czy obsługi. W PZU mamy świadomość, jakie są oczekiwania klienta i wg nich tworzymy standardy. Szybka reakcja jest ważnym elementem całego procesu. Dlatego w wielu przypadkach zastąpiliśmy tradycyjne badania telefoniczne, badaniami online. Dzięki Webankiecie realizujemy je szybciej, taniej i na większej próbie. Tam, gdzie kiedyś realizowaliśmy kilkaset ankiet, dziś robimy ich kilka tysięcy. Tym samym możemy lepiej zarządzać doświadczeniami klientów i diagnozować punktowe działania, które powinniśmy podjąć, aby lepiej spełniać oczekiwania. Intuicyjność i użyteczność tego rozwiązania zachęciła nas do wykorzystania go w innych – poza CX – obszarach organizacji. Dzięki temu możemy zbierać informacje nie tylko od klientów, ale i pracowników.

Pracuję z różnymi narzędziami badawczymi i jestem przekonany, że Webankieta jest jednym z rozwiązań, które mogą zaspokoić ponadstandardowe potrzeby firm w zbieraniu informacji zwrotnej.

Mirosław Mikłos

Director of Customer Experience Management Bureau w PZU

Webankieta jest bardzo przydatnym narzędziem do realizacji naszych badań, w których chcemy dotrzeć do użytkowników z baz własnych – firm członkowskich, marketerów, pracowników branży cyfrowej itp. To zaawansowane narzędzie pomaga nam w kreowaniu kwestionariuszy oraz konfigurowaniu różnego rodzaju parametrów niezbędnych podczas realizacji badania. Platforma oferuje możliwości, które mogą zaspokoić potrzeby nawet wymagających badaczy, a serwis wsparcia zawsze szybko odpowiada na nasze pytania i potrzeby. Przydatny jest też moduł analityczny, który pozwala na szybką i łatwą interpretację wyników zarówno po zakończeniu badania, jak i w jego trakcie. Bardzo cieszy fakt, że na polskim rynku mamy rodzime narzędzie na światowym poziomie.

Ania Garwolińska

Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich IAB Polska

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” narzędzi IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający