ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Ocena strony www

Czy Twoja strona internetowa jest przyjazna dla użytkowników i skuteczna w przyciąganiu nowych klientów? Ankieta Ocena Strony Internetowej pomoże Ci poznać odpowiedź na te pytania.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Co się stanie po wybraniu szablonu?
Wyślij ankietę nawet w 5 minut

  • ikonka funkcji

    Wybierz szablon, a przekierujemy Cię do rejestracji, gdzie zakładasz darmowe konto, na którym czeka skopiowana ankieta.

  • ikonka funkcji

    Ankieta jest gotowa do wysyłki. Jeśli szablon wymaga zmian, wprowadzisz je kilkoma kliknięciami.

  • ikonka funkcji

    Link do ankiety jest generowany automatycznie – skopiuj go i wyślij ankietę do respondentów jednym klikiem .

  • ikonka funkcji

    Wyniki będą spływać na Twoje konto , gdzie możesz je filtrować i analizować i jednym kliknięciem wygenerować gotowy raport.

Gotowe szablony ankiet UX dla Twojej firmy

Ocena strony www to jedno z podstawowych badań kierowanych do klientów i użytkowników. Co ciekawe, badanie strony www dotyczy nie tylko branży e-commerce – powinna o nim pomyśleć każda firma posiadająca stronę internetową i oferująca swoim klientom produkty lub usługi online.

Ocena strony www — dlaczego warto pytać klientów o zdanie?

Zastanów się, czy kiedykolwiek Ty, Twój dział marketingu, CX, UX czy obsługi klienta zadał sobie takie lub podobne pytania:

  • Czy klienci łatwo znajdują potrzebne informacje na stronie?
  • Jak oceniany jest czas potrzebny na znalezienie informacji lub zakup produktu na stronach?
  • Czy korzystanie ze strony www jest dla nich łatwe?
  • Czy znalezienie informacji na stronie nie stanowi problemu?
  • Jakie są opinie klientów o wyglądzie stron i dostępnych funkcjach?

Jeśli tak to bardzo dobrze. Oznacza to, że ciekawi cię, jaka jest opinia na temat strony www i jakości informacji znalezionych na twojej stronie. Dzięki odpowiedzi na te pytania będziesz w stanie zweryfikować czy Twoja oferta i komunikacja jest dopasowana do realnych potrzeb klienta. Z jednej prostej ankiety możesz dowiedzieć się naprawdę wiele — od tego, na jakie słowa kluczowe jest wyszukiwana twoja strona www (jakich słów kluczowych używać w reklamach), jak oceniane jest działanie strony, jak wypadasz na tle konkurencji z danej branży, co wymaga poprawy i co ma duże znaczenie dla podejmowania decyzji o zakupie na Twojej stronie.

To dopiero początek. Więcej o korzyściach badania stron internetowych i pytaniach, jakie należy zadać, oceniając stronę internetową, piszemy niżej.

Ocena strony internetowej – pytania i szablon ankiety

Badanie Ocena Strony Internetowej pomoże Ci w szybki sposób ocenić najważniejsze elementy Twojej witryny oraz pogłębić odpowiedzi, żeby szybko dowiedzieć się, co możesz poprawić. Oto pytania, które możesz użyć do badania strony www, znajdujące się w gotowym wzorze badania, przygotowanym przez ekspertów z Webankiety:

  1. Jak oceniasz łatwość obsługi naszej strony?
  2. Jak oceniasz zrozumiałość treści umieszczonych na stronie?
  3. Jak oceniasz szybkość dotarcia do informacji? 
  4. Jak oceniasz wygląd naszej strony www?

Co wpływa na to, jak klienci oceniają stronę internetową?

Pamiętaj, aby pytania koncentrowały się na tym, co chcemy poprawić na naszej witrynie. Muszą one dotyczyć najważniejszych aspektów funkcjonowania strony www, takich jak np.:

  • zachowanie użytkowników na stronie (i powody tych zachowań),
  • wpływ, jaki ma treść strony na te zachowania;
  • szybkość ładowania strony www (szybkość renderowania);
  • to jak stronę prezentują różne przeglądarki internetowe;
  • łatwość znalezienia strony sklepu lub firmy w wyszukiwarce google search console (pozycja i prezentacja w wynikach wyszukiwania, pozycja słów kluczowych);
  • to, jak oceniany jest projekt witryny, układ strony, czytelność strony itd.;
  • pozostałe core web vitals, które są istotną kwestią zarówno ze względów technicznych, jak i UX strony.

Google analytics czy inne narzędzia analityczne to za mało. Odpowiedzi na powyższe zagadnienia sprawią, że Twoja analityka internetowa będzie wsparta szczerym feedbackiem pochodzącym od osób odwiedzających stronę internetową, a Ty na podstawie zebranych danych będziesz w stanie dopasować ją do oczekiwań potencjalnych klientów. Wyniki badania strony www przydadzą ci się także przy prowadzeniu zmian lub tworzeniu strony od zera.

Ocena strony internetowej — przykład ankiety

Przygotowaliśmy dla Ciebie coś więcej niż pytania pozwalające ocenić stronę internetową pod kątem użyteczności czy intuicyjności. Możesz skorzystać z gotowego przykładu ankiety dla firm. Korzystając z szablonu badania Ocena Strony Internetowej, możesz w łatwy sposób zaangażować użytkowników i zachęcić ich do wypełnienia dzięki wizualnej formie odpowiedzi – np. gwiazdki, kciuki lub buźki. Gotowy przykład ankiety możesz dopasować do wymagań swojej firmy m.in. przez:

  • dodawanie lub usuwanie pytań z szablonu,
  • zmianę ich treści,
  • zmianę loga/skórki ankiety,
  • ustawienia pozycji ankiety na stronie www.

Wszystko po to, aby dopasować ankietę do wyglądu Twojego sklepu internetowego lub firmy i sprawić, aby ocena strony internetowej była szybka i prosta dla wszystkich użytkowników.

Kto zyska na prowadzeniu badań oceny strony www?

Wiedza na temat tego, jak klienci oceniają stronę internetową, przyda się całej organizacji, a konkretnie:

  • pracownikom marketingu (skuteczność komunikowanych na stronie treści, przyczyny spadku konwersji;
  • działowi IT i specjalistom SEO (dane mające wpływ na pozycję witryny, dobór słów kluczowych;
  • działom UX i grafikom (jaka jest ocena wyglądu strony internetowej, czy użytkownik dobrze ocenia intuicyjność i użyteczność stron, czy konkretnej podstrony, audyt UX);
  • działom CX i badaczom (jak potencjalny klient ocenia witrynę, jakie ma zdanie o produktach i usługach i sposobie ich prezentacji w przeglądarkach).
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wszyscy chcielibyśmy odpowiadać na potrzeby naszych klientów i być dla nich firmami pierwszego wyboru. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom jest nierozłącznie związane z ciągłym badaniem satysfakcji z oferty czy obsługi. W PZU mamy świadomość, jakie są oczekiwania klienta i wg nich tworzymy standardy. Szybka reakcja jest ważnym elementem całego procesu. Dlatego w wielu przypadkach zastąpiliśmy tradycyjne badania telefoniczne, badaniami online. Dzięki Webankiecie realizujemy je szybciej, taniej i na większej próbie. Tam, gdzie kiedyś realizowaliśmy kilkaset ankiet, dziś robimy ich kilka tysięcy. Tym samym możemy lepiej zarządzać doświadczeniami klientów i diagnozować punktowe działania, które powinniśmy podjąć, aby lepiej spełniać oczekiwania. Intuicyjność i użyteczność tego rozwiązania zachęciła nas do wykorzystania go w innych – poza CX – obszarach organizacji. Dzięki temu możemy zbierać informacje nie tylko od klientów, ale i pracowników.

Pracuję z różnymi narzędziami badawczymi i jestem przekonany, że Webankieta jest jednym z rozwiązań, które mogą zaspokoić ponadstandardowe potrzeby firm w zbieraniu informacji zwrotnej.

Mirosław Mikłos

Director of Customer Experience Management Bureau w PZU

Webankieta jest bardzo przydatnym narzędziem do realizacji naszych badań, w których chcemy dotrzeć do użytkowników z baz własnych – firm członkowskich, marketerów, pracowników branży cyfrowej itp. To zaawansowane narzędzie pomaga nam w kreowaniu kwestionariuszy oraz konfigurowaniu różnego rodzaju parametrów niezbędnych podczas realizacji badania. Platforma oferuje możliwości, które mogą zaspokoić potrzeby nawet wymagających badaczy, a serwis wsparcia zawsze szybko odpowiada na nasze pytania i potrzeby. Przydatny jest też moduł analityczny, który pozwala na szybką i łatwą interpretację wyników zarówno po zakończeniu badania, jak i w jego trakcie. Bardzo cieszy fakt, że na polskim rynku mamy rodzime narzędzie na światowym poziomie.

Ania Garwolińska

Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich IAB Polska

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” narzędzi IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający