ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Ocena produktu – wzór ankiety

Wprowadzasz nowy produkt na rynek lub prowadzisz działalność e-commerce? Oceny produktów i opinie klientów na stronie sklepu to być albo nie być dla Twojej działalności. Narzędziem pomocnym w uzyskaniu głosów przyszłych i obecnych nabywców są ankiety online.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Głos konsumentów ma podwójną moc. Inni użytkownicy, czytając komentarze i opinie na temat danego produktu podejmują decyzję, czy po niego sięgnąć, ufając nie obietnicom producenta lub hasłom płynącym z reklam, lecz osobom, które miały okazję go zakupić i przetestować.

Oceny produktu służą również firmom, pragnącym udoskonalić swoją ofertę dla klientów. Rozwińmy na początek drugą ze wspomnianych właściwości.

Co klienci sądzą o Twoich produktach?

Ocena produktu pozwala zweryfikować pierwsze wrażenie, jakie odczuwają klienci w kontakcie z nowym produktem, stwarza też możliwość sprawdzenia, czy i za ile byliby skłonni go zakupić i zastąpić dotychczas używany. Można również zapytać użytkowników o to, co wymaga dopracowania, a jakie rozwiązania już teraz przypadły im do gustu.

Zdarza się, że rozdźwięk między tym, co o nowym produkcie uważa zespół projektowy i klienci jest spory. Pracując nad nowymi rozwiązaniami, warto wsłuchiwać się w głos płynący z twojego rynku, bo to on będzie w końcu decydował o sukcesie finansowym firmy. 

Poszukiwania odpowiedzi na pytanie, co klienci sądzą o twoich produktach, jest kluczowe dla zrozumienia swoich odbiorców i kierunków, w jakim powinien rozwijać się oferta. Feedback można zbierać regularnie za pomocą ankiet online umieszczanych na stronie produktu (karcie produktu). 

O co pytać w ocenie produktu? [szablon ankiety]

Badanie oceny nowego produktu może zawierać jedno lub więcej pytań. Im więcej się dowiemy, tym ciekawsze dane zbierzemy do analizy. Pamiętaj jednak, że zbyt długa ankieta może zniechęcić użytkownika.

W badaniu warto uwzględnić następujące pytania:

1. Jakie jest Twoje pierwsze wrażenie po zapoznaniu się z nowym produktem?

2. Jak oceniasz stosunek jakości do ceny?

3. Jeśli produkt byłby dostępny już dziś, jak dalece jest prawdopodobne, że byś go kupił/a?

4. Jak bardzo prawdopodobne jest, że zastąpisz dotychczasowe produkty, z których korzystasz, naszym produktem?

5. Co byś poprawił/a w nowym produkcie, żeby lepiej odpowiadał na Twoje potrzeby?

6. Co Ci się w nim najbardziej podoba?

7. Jak oceniasz proponowane rozwiązanie na tle oferty konkurencji?

Opinie o produktach – pomoc w podejmowaniu decyzji

E-commerce stoi opiniami użytkowników i zadowolonych klientów. Wystarczy kilka rozczarowanych nabywców, by wysiłki sklepu poszły na marne. Jak temu przeciwdziałać?

Najlepiej działać aktywnie. Zbieraj feedback, analizuj i pielęgnuj relacje z klientami. Nie zostawiaj negatywnego komentarza bez reakcji, pokaż, że firmie zależy na satysfakcji nabywców, robiąc ważny krok w stronę zbudowania grupy lojalnych, zadowolonych klientów.

Załóż darmowe konto i badaj potrzeby klientów z Webankietą

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wszyscy chcielibyśmy odpowiadać na potrzeby naszych klientów i być dla nich firmami pierwszego wyboru. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom jest nierozłącznie związane z ciągłym badaniem satysfakcji z oferty czy obsługi. W PZU mamy świadomość, jakie są oczekiwania klienta i wg nich tworzymy standardy. Szybka reakcja jest ważnym elementem całego procesu. Dlatego w wielu przypadkach zastąpiliśmy tradycyjne badania telefoniczne, badaniami online. Dzięki Webankiecie realizujemy je szybciej, taniej i na większej próbie. Tam, gdzie kiedyś realizowaliśmy kilkaset ankiet, dziś robimy ich kilka tysięcy. Tym samym możemy lepiej zarządzać doświadczeniami klientów i diagnozować punktowe działania, które powinniśmy podjąć, aby lepiej spełniać oczekiwania. Intuicyjność i użyteczność tego rozwiązania zachęciła nas do wykorzystania go w innych – poza CX – obszarach organizacji. Dzięki temu możemy zbierać informacje nie tylko od klientów, ale i pracowników.

Pracuję z różnymi narzędziami badawczymi i jestem przekonany, że Webankieta jest jednym z rozwiązań, które mogą zaspokoić ponadstandardowe potrzeby firm w zbieraniu informacji zwrotnej.

Mirosław Mikłos

Director of Customer Experience Management Bureau w PZU

Webankieta jest bardzo przydatnym narzędziem do realizacji naszych badań, w których chcemy dotrzeć do użytkowników z baz własnych – firm członkowskich, marketerów, pracowników branży cyfrowej itp. To zaawansowane narzędzie pomaga nam w kreowaniu kwestionariuszy oraz konfigurowaniu różnego rodzaju parametrów niezbędnych podczas realizacji badania. Platforma oferuje możliwości, które mogą zaspokoić potrzeby nawet wymagających badaczy, a serwis wsparcia zawsze szybko odpowiada na nasze pytania i potrzeby. Przydatny jest też moduł analityczny, który pozwala na szybką i łatwą interpretację wyników zarówno po zakończeniu badania, jak i w jego trakcie. Bardzo cieszy fakt, że na polskim rynku mamy rodzime narzędzie na światowym poziomie.

Ania Garwolińska

Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich IAB Polska

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” narzędzi IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający