ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Porównanie oferty z konkurencją

Robisz co w twojej mocy, żeby przyciągnąć uwagę klientów, ale ci coraz częściej wybierają ofertę konkurencji? Nic nie dają zmiany cen, okresy darmowej subskrypcji czy wydłużenie godzin działu obsługi klienta? Czas na poważne badanie oferty konkurencji.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Dzięki prostej ankiecie dowiesz się, kto stanowi Twoją konkurencję, jakie są Twoje wyróżniki oraz w czym są lepsi konkurencji. Zadaj te pytania swoim nowo pozyskanym klientom i zyskaj twarde dane, dzięki którym możesz ulepszyć swoją ofertę. 

Dlaczego klienci wybierają ofertę twojej konkurencji?

Klient nie kieruje się wyłącznie ceną produktu lub usługi. Równie istotny jest dziś sentyment do marki, zgodność przekonań konsumenta z określoną przez organizację wizją czy też indywidualne i pełne troski podejście pracowników supportu do zgłaszanych problemów. Powód może być również bardziej pragmatyczny. Wystarczy, że produkt oferowany przez konkurenta jest bardziej intuicyjny w obsłudze niż twój. Jak się tego dowiedzieć? Najlepiej zapytać samych klientów.

Badanie oferty konkurencji – szablon:

W przypadku ankiety online sprawdzi się szybkie, krótkie pytanie. Chcąc poznać ofertę konkurencji, zapytaj użytkowników odwiedzających twoją stronę www o to, na jakiej podstawie zamierzają dokonać wyboru zakupowego. Pytanie jednokrotnego wyboru wraz z trzema możliwościami odpowiedzi i miejscem na uzupełnienie zalet oferty konkurencji może wyglądać w następujący sposób:

Jakie inne opcje rozważałeś/aś?

  • Rozwiązanie konkurencji. Jakie?
  • Pozostanie przy obecnym rozwiązaniu. Jakim?
  • Nie rozważałem/rozważałam innych opcji

Zainspiruj się gotowymi przykładami badań UX

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wykorzystujemy Webankietę nie tylko do candidate experience i onboardingu. Poszerzamy badania szkoleń i spotkań wewnętrznych, a także ocenę współpracy rekrutera z menedżerem. Narzędzie jest bardzo intuicyjnie. Bez wątpienia mocno usprawniliśmy w ostatnich miesiącach proces pozyskiwania feedbacku od pracowników.

Wiktoria Wolszczak

Specjalistka ds. Rekrutacji w OBI

Webankieta to proste narzędzie o dużych możliwościach przydatne podczas realizacji mniejszych i większych projektów. Najbardziej doceniam w narzędziu prostotę użycia, możliwość kopiowania pytań z innych ankiet i ułatwienie w konstrukcji kafeterii, polegające na możliwości przekopiowania całego pytania wraz z odpowiedziami do okna dialogowego.

Żabka logo

Błażej Borsuk

Insight Specialist w Żabka

Mam wrażenie, że w Webankiecie znalazłem to, do czego sam później dążyłem rozwijając moją firmę – z jednej strony dbanie o solidne i bezpieczne podstawy technologiczne, a z drugiej słuchanie potrzeb, angażowanie klientów w rozwój produktu i nastawienie na rozwiązywanie problemów.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający