Każda strona internetowa ma spełniać określony cel. Najczęściej jest on związany z celami biznesowymi właścicieli strony i jest to np. rejestracja nowego użytkownika, założenia konta na platformie, dokonanie zakupu w e-commerce czy przedłużenie subskrypcji. Istnieje prosty sposób na sprawdzenie, czy strona spełnia swoją funkcje — wystarczy pytanie o cel wizyty na stronie.
Ankieta z pytaniem o cel wizyty na stronie www może wyświetlać się na konkretnej podstronie, wszystkim bądź określonym użytkownikom. Badanie celu wizyty na stronie www przyniesie Ci odpowiedzi na tak kluczowe pytania, jak np.:
- czy wygląd i projekt strony nie utrudniają realizacji jej celu, czyli np. rejestracji, dokonania zakupu,
- czy użytkownik ma pozytywne, czy negatywne doświadczenia z pobytu na stronie i jej obsługi,
- czy strona dobrze funkcjonuje zarówno na komputerze, jak i w wersji mobilnej,
- co należy zmienić w stronie www, aby ułatwić odwiedzającym osiąganie ich celów.
Badanie celu wizyty na stronie — pytania
Aby poznać cel wizyty na stronie, należy przeprowadzić badanie zawierające kilka prostych, lecz konkretnych pytań. Oto niektóre pytania, które możesz wykorzystać, realizując badanie celu wizyty na stronie:
- Czy udało Ci się zrealizować cel dzisiejszej wizyty? (pytanie zamknięte)
- Jak był główny powód Twojej wizyty na stronie? (pytanie jednokrotnego wyboru)
- Dlaczego nie udało Ci się zrealizować tego celu? (pytanie wielokrotnego wyboru)
- Jak ogólnie oceniasz swoje doświadczenia związane z korzystaniem z naszej strony? (pytanie typu ocena)
Wszystkie pytania przygotowane przez ekspertów w szablonie ankiety badającej cel wizyty na stronie internetowej możesz dopasować do własnych potrzeb kilkoma kliknięciami.