ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Wzór Ankiety Medycznej

Jeżeli prowadzisz przychodnię lub placówkę świadczącą profesjonalną opiekę zdrowotną, ankieta medyczna pomoże Ci szybko uzyskać kluczową wiedzę na temat satysfakcji pacjenta.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Co się stanie po wybraniu szablonu?
Zacznij zbierać wyniki w 5 minut

  • ikonka funkcji

    Wybierz szablon, a przekierujemy Cię do rejestracji, gdzie zakładasz darmowe konto, na którym czeka skopiowana ankieta.

  • ikonka funkcji

    Ankieta jest gotowa do wysyłki. Jeśli szablon wymaga zmian, wprowadzisz je kilkoma kliknięciami.

  • ikonka funkcji

    Link do ankiety jest generowany automatycznie – skopiuj go i wyślij ankietę do respondentów jednym klikiem .

  • ikonka funkcji

    Wyniki będą spływać na Twoje konto , gdzie możesz je filtrować i analizować i jednym kliknięciem wygenerować gotowy raport.

Czym jest Ankieta Satysfakcji Pacjenta?

Pojęcie ankiety medycznej może być mylące, dlatego zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest badanie satysfakcji pacjenta. Dlaczego mylące? Ponieważ w szpitalu lub przychodni często można spotkać się z wywiadem medycznym. To kwestionariusz, wypełniany przez lekarza lub pielęgniarkę, służący zebraniu podstawowych informacji na temat zdrowia pacjentów.

W odróżnieniu od kwestionariusza, za którego sprawą lekarz przeprowadza wywiad medyczny, pytania o satysfakcję służą poznaniu doświadczenia pacjentów. Ten rodzaj ankiet zyskuje na popularności wraz z rozwojem prywatnej opieki medycznej. Firmy działające w branży rywalizują nie tylko pod względem ceny, zatrudnianych specjalistów, ale też jakością obsługi i tym, czy są w stanie sprostać oczekiwaniom swoich klientów.

Sposobem na szybkie i skuteczne zebranie informacji jest anonimowa ankieta satysfakcji skierowana do pacjentów po zrealizowaniu usługi (wizyta u lekarza, badania diagnostyczne) lub kontakcie z przedstawicielem placówki (łatwość dokonania rezerwacji lub płatności, etc.).

O co pytać w Badaniu Satysfakcji?

Na ankietę medyczną składają się pytania o stan zdrowia respondenta. W badaniu zadowolenia ze świadczonych usług pacjent może wypowiedzieć się na następujące tematy:

1. Poszanowanie intymności

2. Czas oczekiwania na wizytę (badania, teleporadę)

3. Możliwość korzystania z pomocy konkretnego specjalisty

4. Przyjęcie do szpitala

5. Ocenę pobytu w placówce (czystość, parking, jedzenie – dieta)

6. Zachowanie personelu (uprzejmość, empatia, poszanowanie godności)

Przygotowując ankietę satysfakcji dla klientów placówek opieki medycznej, warto na wstępie zaznaczyć, jaki jest cel zbierania informacji zwrotnej. Słowem, co czas poświęcony na wypełnienie ankiety przyniesie respondentowi? Odpowiedź może być następująca: wyższa jakość świadczonych usług, docenienie pracy najlepiej ocenianej lekarki lub pielęgniarki, optymalizacja grafiku dostępnych specjalistów.

Ankieta Satysfakcji Pacjenta – Przykładowe Pytania

1. Jak ocenia Pan/Pani pobyt w naszym szpitalu?

2. Czy poleciłaby Pani/Pan nasz szpital rodzinie lub znajomym? (badanie NPS)

3. Jak ocenia Pan/Pani dzisiejszą wizytę u specjalisty?

4. W jakim czasie udało się Pani/Panu zarejestrować na wizytę?

5. Jak ocenia Pan/Pani kontakt z przedstawicielem przychodni na infolinii?

To tylko przykładowe pytania. Inne znajdują się w kwestionariuszu. Ze względu na charakter placówki, zalecamy dostosowanie szablonu ankiety do własnych potrzeb i celu badania.

Anonimowa Ankieta Satysfakcji Pacjenta

Kiedy badanie zadowolenia pacjenta powinno być anonimowe i dlaczego? Jeżeli respondent nie życzy sobie inaczej, należy zapewnić w ankiecie anonimowość wypowiedzi.

Pamiętajmy, że opieka medyczna, bez względu na to, czy prywatna, czy państwowa, jest obszarem wrażliwym dla większości osób. Pacjenci mogą mieć obawy przed jawnym krytykowaniem lekarza prowadzącego, dlatego mogą nie chcieć podpisać się pod krytyczną opinią na temat kultury osobistej, błędnej diagnozy lub spóźnienia specjalisty.

Warto mieć to na uwadze, aby zadbać o komfort respondenta.

Ankieta Satysfakcji Pacjenta – Wzór

Wiemy, że rozpoczęcie badań satysfakcji od podstaw może wydawać się zadaniem złożonym i czasochłonnym. Wychodząc naprzeciw wszystkim przyszłym badaczom satysfakcji pacjentów, przygotowaliśmy nie tylko gotowy do wykorzystania wzór kwestionariusza, ale też krótki instruktaż, jak mierzyć zadowolenie pacjentów z platformą Webankieta.

1. Wybierz cel badania

2. Przygotuj szablon ankiety (skorzystaj z gotowego rozwiązania lub dostosuj je do swoich potrzeb)

3. Wybierz sposób dystrybucji badania (e-mail, SMS, kod QR)

4. Zbieraj feedback, analizuj wyniki i wyciągaj wnioski

5. Działaj, kiedy zauważysz, że coś wymaga poprawy

Nie bój się poprosić (np. na recepcji, w panelu pacjenta) o wystawienie opinii i wypełnienie krótkiego kwestionariusza. Zadbaj o wysoki wskaźnik odpowiedzi, pamiętając o zasadach kultury osobistej. Zwroty takie jak „pragniemy poznać państwa zdanie”, „szanowni państwo”, a także podziękowanie za poświęcony czas pozwolą uzyskać więcej odpowiedzi.

A każdy głos w zbieraniu feedbacku od pacjentów (klientów) jest na wagę złota. 

Badanie Satysfakcji Pacjentów – Podsumowanie

Pytając o to, czy poleciłby przychodnię, czy gabinet znajomym, możesz uzyskać jasny obraz tego, jak Twoje usługi oceniane są przez chorych.

Ankieta satysfakcji pacjenta pozwala zbadać poszczególnych aspektów funkcjonowania ośrodka – od kompetencji personelu, do zadowolenia z zakresu godzin, w jakich placówka medyczna jest otwarta, czy jej lokalizacji. Zbadaj satysfakcję pacjentów, przeanalizuj wyniki i spraw, aby świadczona przez Ciebie opieka medyczna stała na najwyższym poziomie.

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wszyscy chcielibyśmy odpowiadać na potrzeby naszych klientów i być dla nich firmami pierwszego wyboru. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom jest nierozłącznie związane z ciągłym badaniem satysfakcji z oferty czy obsługi. W PZU mamy świadomość, jakie są oczekiwania klienta i wg nich tworzymy standardy. Szybka reakcja jest ważnym elementem całego procesu. Dlatego w wielu przypadkach zastąpiliśmy tradycyjne badania telefoniczne, badaniami online. Dzięki Webankiecie realizujemy je szybciej, taniej i na większej próbie. Tam, gdzie kiedyś realizowaliśmy kilkaset ankiet, dziś robimy ich kilka tysięcy. Tym samym możemy lepiej zarządzać doświadczeniami klientów i diagnozować punktowe działania, które powinniśmy podjąć, aby lepiej spełniać oczekiwania. Intuicyjność i użyteczność tego rozwiązania zachęciła nas do wykorzystania go w innych – poza CX – obszarach organizacji. Dzięki temu możemy zbierać informacje nie tylko od klientów, ale i pracowników.

Pracuję z różnymi narzędziami badawczymi i jestem przekonany, że Webankieta jest jednym z rozwiązań, które mogą zaspokoić ponadstandardowe potrzeby firm w zbieraniu informacji zwrotnej.

Mirosław Mikłos

Director of Customer Experience Management Bureau w PZU

Webankieta jest bardzo przydatnym narzędziem do realizacji naszych badań, w których chcemy dotrzeć do użytkowników z baz własnych – firm członkowskich, marketerów, pracowników branży cyfrowej itp. To zaawansowane narzędzie pomaga nam w kreowaniu kwestionariuszy oraz konfigurowaniu różnego rodzaju parametrów niezbędnych podczas realizacji badania. Platforma oferuje możliwości, które mogą zaspokoić potrzeby nawet wymagających badaczy, a serwis wsparcia zawsze szybko odpowiada na nasze pytania i potrzeby. Przydatny jest też moduł analityczny, który pozwala na szybką i łatwą interpretację wyników zarówno po zakończeniu badania, jak i w jego trakcie. Bardzo cieszy fakt, że na polskim rynku mamy rodzime narzędzie na światowym poziomie.

Ania Garwolińska

Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich IAB Polska

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” narzędzi IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający