ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Co jest Twoją przewagą konkurencyjną?

Poznanie swoich słabych i mocnych stron to klucz do dalszego rozwoju biznesu. W jednym i drugim skutecznie pomóc może feedback od klientów.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo

Krytyczne informacje służą wyeliminowaniu błędów i poprawie satysfakcji użytkownika. A co z pozytywnym feedbackiem? Jest równie istotny, pozwala zidentyfikować to jaka jest przewaga konkurencyjna marki.

Czym jest przewaga konkurencyjna i jak ją zmierzyć?

Przewaga konkurencyjna to coś, co wyróżnia twoją firmę na tle konkurencji. To wartość dla klientów, która sprawia, że pozostają lojalni wobec marki, nawet wtedy, kiedy podobny produkt lub usługę mogą sprawić sobie na rynku taniej. Jak zmierzyć przewagę konkurencyjną? Jednym ze sposobów jest badanie przewagi konkurencyjnej, a więc zapytanie o to samych klientów.

Ankieta mierząca przewagę konkurencyjną – pytania

Z pomocą prostej w przygotowaniu ankiety możesz dowiedzieć się, co klienci cenią najbardziej w kontakcie z twoją marką i co wyróżnia cię od oferty konkurencji. 

Badanie przewagi konkurencyjnej warto zacząć od bezpośredniego pytania: Co Twoim zdaniem wyróżnia nas na tle konkurencji? Oto kilka wskazówek co do tego, jak powinna wyglądać i co zawierać ankieta mierząca przewagę konkurencyjną:

  1. Zostaw klientowi możliwość wyboru więcej niż jednej odpowiedzi (zadawaj pytania wielokrotnego wyboru)
  2. Wylistuj różne obszary styku klient – marka, np. jakość obsługi, user experience, wygląd czy przystępną cenę. 
  3. Zostaw miejsce na podanie innego wyróżnika lub zadaj pytania dodatkowe, np: Czy chcesz coś jeszcze dodać? Chętnie dowiemy się więcej!
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Ustal punkty styku, a potem dzięki Webankiecie zmierz w nich jakość doświadczeń. I poproś klientów o komentarz do odpowiedzi. To najprostszy i najszybszy sposób na zbudowanie ramowej podróży klienta. Dzięki komentarzom mamy sporo informacji o punktach bólu i zadowolenia, momentach prawdy, a czasem także oczekiwaniach! Do tego zmierzona jakość doświadczeń, czyli ustalony punkt odniesienia dla kolejnego pomiaru, już po wdrożeniu zmian.

Aleksandra Jagiełło-Bono

CEM Expert, Partner Zarządzający w CustomerMatters

Po otrzymanych rekomendacjach wypróbowaliśmy Webankietę, która okazała narzędziem łatwym i elastycznym w korzystaniu. Doceniamy profesjonalizm i szybką reakcję działu supportu, a także cierpliwość. Webankieta jest przydatna w wielu kontekstach i coraz więcej osób oraz całych działów aktywnie z niej korzysta.

osoba

Krzysztof Gabruk

Customer Experience Chapter Leader w Santander Bank Polska

Webankieta pozwoliła nam zagwarantować pracownikom anonimowość badania. W zbieraniu wyników pomogła nam możliwość automatycznej wysyłki przypomnień do wypełnienia ankiety – bez nich z pewnością nie osiągnęlibyśmy tak wysokiego wskaźnika odpowiedzi.

osoba

Sebastian Srebnicki

Kierownik Projektów w innogy