Krytyczne informacje służą wyeliminowaniu błędów i poprawie satysfakcji użytkownika. A co z pozytywnym feedbackiem? Jest równie istotny, pozwala zidentyfikować to jaka jest przewaga konkurencyjna marki.
Czym jest przewaga konkurencyjna i jak ją zmierzyć?
Przewaga konkurencyjna to coś, co wyróżnia twoją firmę na tle konkurencji. To wartość dla klientów, która sprawia, że pozostają lojalni wobec marki, nawet wtedy, kiedy podobny produkt lub usługę mogą sprawić sobie na rynku taniej. Jak zmierzyć przewagę konkurencyjną? Jednym ze sposobów jest badanie przewagi konkurencyjnej, a więc zapytanie o to samych klientów.
Ankieta mierząca przewagę konkurencyjną – pytania
Z pomocą prostej w przygotowaniu ankiety możesz dowiedzieć się, co klienci cenią najbardziej w kontakcie z twoją marką i co wyróżnia cię od oferty konkurencji.
Badanie przewagi konkurencyjnej warto zacząć od bezpośredniego pytania: Co Twoim zdaniem wyróżnia nas na tle konkurencji? Oto kilka wskazówek co do tego, jak powinna wyglądać i co zawierać ankieta mierząca przewagę konkurencyjną:
- Zostaw klientowi możliwość wyboru więcej niż jednej odpowiedzi (zadawaj pytania wielokrotnego wyboru)
- Wylistuj różne obszary styku klient – marka, np. jakość obsługi, user experience, wygląd czy przystępną cenę.
- Zostaw miejsce na podanie innego wyróżnika lub zadaj pytania dodatkowe, np: Czy chcesz coś jeszcze dodać? Chętnie dowiemy się więcej!