ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Porównanie oferty z konkurencją

Robisz co w twojej mocy, żeby przyciągnąć uwagę klientów, ale ci coraz częściej wybierają ofertę konkurencji? Nic nie dają zmiany cen, okresy darmowej subskrypcji czy wydłużenie godzin działu obsługi klienta? Czas na poważne badanie oferty konkurencji.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo strzałka w prawo

Dzięki prostej ankiecie dowiesz się, kto stanowi Twoją konkurencję, jakie są Twoje wyróżniki oraz w czym są lepsi konkurencji. Zadaj te pytania swoim nowo pozyskanym klientom i zyskaj twarde dane, dzięki którym możesz ulepszyć swoją ofertę. 

Dlaczego klienci wybierają ofertę twojej konkurencji?

Klient nie kieruje się wyłącznie ceną produktu lub usługi. Równie istotny jest dziś sentyment do marki, zgodność przekonań konsumenta z określoną przez organizację wizją czy też indywidualne i pełne troski podejście pracowników supportu do zgłaszanych problemów. Powód może być również bardziej pragmatyczny. Wystarczy, że produkt oferowany przez konkurenta jest bardziej intuicyjny w obsłudze niż twój. Jak się tego dowiedzieć? Najlepiej zapytać samych klientów.

Badanie oferty konkurencji – szablon:

W przypadku ankiety online sprawdzi się szybkie, krótkie pytanie. Chcąc poznać ofertę konkurencji, zapytaj użytkowników odwiedzających twoją stronę www o to, na jakiej podstawie zamierzają dokonać wyboru zakupowego. Pytanie jednokrotnego wyboru wraz z trzema możliwościami odpowiedzi i miejscem na uzupełnienie zalet oferty konkurencji może wyglądać w następujący sposób:

Jakie inne opcje rozważałeś/aś?

  • Rozwiązanie konkurencji. Jakie?
  • Pozostanie przy obecnym rozwiązaniu. Jakim?
  • Nie rozważałem/rozważałam innych opcji

Zainspiruj się gotowymi przykładami badań UX

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Wszyscy chcielibyśmy odpowiadać na potrzeby naszych klientów i być dla nich firmami pierwszego wyboru. Jednak diabeł tkwi w szczegółach. Wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom jest nierozłącznie związane z ciągłym badaniem satysfakcji z oferty czy obsługi. W PZU mamy świadomość, jakie są oczekiwania klienta i wg nich tworzymy standardy. Szybka reakcja jest ważnym elementem całego procesu. Dlatego w wielu przypadkach zastąpiliśmy tradycyjne badania telefoniczne, badaniami online. Dzięki Webankiecie realizujemy je szybciej, taniej i na większej próbie. Tam, gdzie kiedyś realizowaliśmy kilkaset ankiet, dziś robimy ich kilka tysięcy. Tym samym możemy lepiej zarządzać doświadczeniami klientów i diagnozować punktowe działania, które powinniśmy podjąć, aby lepiej spełniać oczekiwania. Intuicyjność i użyteczność tego rozwiązania zachęciła nas do wykorzystania go w innych – poza CX – obszarach organizacji. Dzięki temu możemy zbierać informacje nie tylko od klientów, ale i pracowników.

Pracuję z różnymi narzędziami badawczymi i jestem przekonany, że Webankieta jest jednym z rozwiązań, które mogą zaspokoić ponadstandardowe potrzeby firm w zbieraniu informacji zwrotnej.

Mirosław Mikłos

Director of Customer Experience Management Bureau w PZU

Webankieta jest bardzo przydatnym narzędziem do realizacji naszych badań, w których chcemy dotrzeć do użytkowników z baz własnych – firm członkowskich, marketerów, pracowników branży cyfrowej itp. To zaawansowane narzędzie pomaga nam w kreowaniu kwestionariuszy oraz konfigurowaniu różnego rodzaju parametrów niezbędnych podczas realizacji badania. Platforma oferuje możliwości, które mogą zaspokoić potrzeby nawet wymagających badaczy, a serwis wsparcia zawsze szybko odpowiada na nasze pytania i potrzeby. Przydatny jest też moduł analityczny, który pozwala na szybką i łatwą interpretację wyników zarówno po zakończeniu badania, jak i w jego trakcie. Bardzo cieszy fakt, że na polskim rynku mamy rodzime narzędzie na światowym poziomie.

Ania Garwolińska

Dyrektor ds. Inicjatyw i Relacji Członkowskich IAB Polska

Dla mnie, jako tzw. „heavy usera” narzędzi IT, Webankieta pozwala osiągnąć prawie każdy cel biznesowy związany z prowadzeniem badań lub ankiet online. Robi to bezpiecznie, wygodnie i skutecznie.

Paweł Owczarek

Paweł Owczarek

Autor Produktu FRIS, Partner Zarządzający