ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

Ankieta dopasowania produktu do rynku

Ankieta dopasowania produktu ma celu zmierzyć, czy Twojej firmie lub produktowi udało się osiągnąć tzw. product market fit, czyli w jakim stopniu Twoja oferta spełnia oczekiwania klientów oraz rynku.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo

Badanie dopasowania produktu do rynku

W tym szybkim badaniu produktowym pytamy o to, jak nasi klienci czuliby się, gdyby od jutra nie mogli używać naszego produktu. Odpowiedzi (można udzielić jedną) wskazują na stopień rozczarowania, jego brak i klientów, którzy i tak nie korzystają z naszej oferty, więc nawet nie zauważyliby zmiany. W ankiecie product market fit warto dopytać o rozwiązania konkurencji, które wypełniłyby lukę powstałą po wycofaniu z rynku naszego produktu – dzięki temu dowiesz się, jakie firmy w oczach twoich klientów stanowią dla ciebie konkurencję. 

Ankieta dopasowania produktu – wynik

Jak interpretować wynik badania dopasowania produktu? Na ogół im więcej respondentów byłoby bardzo rozczarowanych utratą dostępu do twojego produktu, tym lepiej, bo oznacza to, że skutecznie odpowiada na ich potrzeby, a tym samym jest dobrze dopasowany do rynku. Według niektórych opracowań marka jest dopasowana do rynku, kiedy wskaźnik ten wynosi 40% i więcej. Warto jednak interpretować wynik ankiety product market fit z uwzględnieniem m.in:

  • specyfiki branży,
  • innych wskaźników mierzących twój udział w rynku,
  • poziomu konkurencji. 
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Ustal punkty styku, a potem dzięki Webankiecie zmierz w nich jakość doświadczeń. I poproś klientów o komentarz do odpowiedzi. To najprostszy i najszybszy sposób na zbudowanie ramowej podróży klienta. Dzięki komentarzom mamy sporo informacji o punktach bólu i zadowolenia, momentach prawdy, a czasem także oczekiwaniach! Do tego zmierzona jakość doświadczeń, czyli ustalony punkt odniesienia dla kolejnego pomiaru, już po wdrożeniu zmian.

Aleksandra Jagiełło-Bono

CEM Expert, Partner Zarządzający w CustomerMatters

Po otrzymanych rekomendacjach wypróbowaliśmy Webankietę, która okazała narzędziem łatwym i elastycznym w korzystaniu. Doceniamy profesjonalizm i szybką reakcję działu supportu, a także cierpliwość. Webankieta jest przydatna w wielu kontekstach i coraz więcej osób oraz całych działów aktywnie z niej korzysta.

osoba

Krzysztof Gabruk

Customer Experience Chapter Leader w Santander Bank Polska

Webankieta pozwoliła nam zagwarantować pracownikom anonimowość badania. W zbieraniu wyników pomogła nam możliwość automatycznej wysyłki przypomnień do wypełnienia ankiety – bez nich z pewnością nie osiągnęlibyśmy tak wysokiego wskaźnika odpowiedzi.

osoba

Sebastian Srebnicki

Kierownik Projektów w innogy