Proste badanie elastyczności cenowej produktu pozwoli Ci uzyskać odpowiedzi na te i podobne pytania:
- czy klienci nie oceniają ceny jako zbyt wygórowanej?
- a może uważają cenę za zbyt niską?
- czy cena ma dla Twoich klientów kluczowe znaczenie, czy może zwracają większą uwagę na inne kwestie np. jakość, sposób dostawy itd.?
- na ile możesz podnieść lub o ile opuścić cenę, aby nie stracić klientów?
Ankieta elastyczności cenowej produktu – pytania
Dobrze przeprowadzone badanie elastyczności cenowej produktu da Ci możliwość szybkiej diagnozy problemów i zaplanowania zmian na lepsze. Aby badanie zakończyło się sukcesem, musisz zadać odpowiednie pytania. W szablonie ankiety elastyczności cenowej produktu przygotowanym przez doświadczonych badaczy znajdziesz pytania takie jak:
- Jaką cenę [nazwa produktu] uznał(a)byś za tak wysoką, że nie rozważał(a)byś jego zakupu?
- Jaką cenę [nazwa produktu] uznał(a)byś za tak niska, że miał(a)byś wrażenie, że jego jakość nie może być dobra?
- Jaką cenę [nazwa produktu] uznał(a)byś za wysoką, ale nadal rozważał(a)byś jego zakup?
- Jaką cenę [nazwa produktu] uznał(a)byś za dobrą okazję — świetny zakup za rozsądne pieniądze?
Jeśli uzyskasz odpowiedzi na te lub podobne pytania, wystarczy prosta analiza wyników, a szybko wyciągniesz wnioski i wdrożysz wymagane zmiany w życie.