Pomiar wysiłku klienta (ankieta CES) zalecana jest wszystkim firmom, którym zależy na stałej poprawie jakości swoich usług i produktów oraz poszerzania liczby klientów.
Ankieta Customer Effort Score – pytania
Badania Customer Effort Score jest bardzo proste — zwykle sprowadza się do podstawowego pytania mierzącego wysiłek klienta, które może brzmieć: Jak dużo wysiłku kosztowało Cię skorzystanie z [nazwa funkcji]? czyli np.: Jak dużo wysiłku kosztowało Cię zrealizowanie przelewu walutowego?
To proste pytanie pomoże Ci odkryć, dlaczego klienci niechętnie korzystają z określonych funkcji, a następnie zmienić je w sposób sugerowany przez użytkowników. Zaletami przeprowadzania ankiety Customer Effort Score mierzącego wysiłek klienta są m.in.:
- prostota i niskie koszty badania,
- możliwość opublikowania ankiety na dowolnej stronie, a także podstronach,
- brak konieczności angażowania zespołu IT w dokonywanie zmian w treści ankiety,
- gromadzenie wyników badania CES w jednym miejscu, prosta analiza i wyciąganie wniosków do zmian na lepsze.