ikonka ekranu
ikonka tabletu
ikonka mobile

CES pytania

Mierzysz wysiłek klienta? Jeśli nie, jesteś w dobrym miejscu, aby zacząć to robić.

Użyj tego szablonu strzałka w prawo Wszystkie szablony strzałka w prawo

To ile wysiłku klient wkłada w rozwiązanie problemu, czy załatwienie sprawy z Twoją firmą bezpośrednio przekłada się na poziom satysfakcji i co za tym idzie – decyzję o pozostaniu z Tobą lub przejściu do konkurencji.

Prostym sposobem na pomiar wysiłku klienta jest ankieta Customer Effort Score. Ankieta umieszczona jest bezpośrednio na stronie, co zachęca do jej szybkiego wypełniania i powoduje, że możesz liczyć na dużą frekwencję w badaniu. Oto przykładowe pytania użyte do badania Customer Effort Score:

  1. Jak dużo wysiłku kosztowało Cię rozwiązanie problemu w dziale obsługi klienta? 
  2. Oceń w skali od 1 do 5, jak dużo wysiłku włożyłeś/aś w kontakt z obsługą klienta?
  3. Przykro nam to słyszeć! Proszę, powiedz, co poszło nie tak? (w przypadku odpowiedzi: dużo wysiłku)

Gotowy szablon ankiety Customer Effort Score

Przygotowaliśmy gotowy szablon ankiety Customer Effort Score, który możesz wykorzystać bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Badanie sprawdzi się doskonale w pomiarze wysiłku klienta na różnych punktach styku z firmą, m.in.:

  • po kontakcie z obsługą klienta,
  • po rozwiązaniu sprawy przekazanej do Obsługi Klienta,
  • po zakończeniu zakupów (w e-commerce) lub procesu zamówienia,
  • po sfinalizowaniu procesu płatności.
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo

Zaufali nam

Ustal punkty styku, a potem dzięki Webankiecie zmierz w nich jakość doświadczeń. I poproś klientów o komentarz do odpowiedzi. To najprostszy i najszybszy sposób na zbudowanie ramowej podróży klienta. Dzięki komentarzom mamy sporo informacji o punktach bólu i zadowolenia, momentach prawdy, a czasem także oczekiwaniach! Do tego zmierzona jakość doświadczeń, czyli ustalony punkt odniesienia dla kolejnego pomiaru, już po wdrożeniu zmian.

Aleksandra Jagiełło-Bono

CEM Expert, Partner Zarządzający w CustomerMatters

Po otrzymanych rekomendacjach wypróbowaliśmy Webankietę, która okazała narzędziem łatwym i elastycznym w korzystaniu. Doceniamy profesjonalizm i szybką reakcję działu supportu, a także cierpliwość. Webankieta jest przydatna w wielu kontekstach i coraz więcej osób oraz całych działów aktywnie z niej korzysta.

osoba

Krzysztof Gabruk

Customer Experience Chapter Leader w Santander Bank Polska

Webankieta pozwoliła nam zagwarantować pracownikom anonimowość badania. W zbieraniu wyników pomogła nam możliwość automatycznej wysyłki przypomnień do wypełnienia ankiety – bez nich z pewnością nie osiągnęlibyśmy tak wysokiego wskaźnika odpowiedzi.

osoba

Sebastian Srebnicki

Kierownik Projektów w innogy