Wszystkie kolekcje
Integracje
Integracja z Focus Telecom – opis działania
Integracja z Focus Telecom – opis działania
Artur Zbiejcik avatar
Napisane przez Artur Zbiejcik
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Zapewnienie użytkownikom Webankiety możliwości zintegrowania naszego narzędzia z Focus Telecom, ma na celu ułatwienie pracy klientom platformy tworzących kampanię w CRM-ie. Dzięki niej mogą oni szybciej i bardziej sprawnie stworzyć kampanię dzięki przeniesienie potrzebnych danych, uzyskanych na podstawie odpowiedzi udzielanych w ankietach, do systemu Focus Telecom.

Opis działania integracji

W systemie Webankieta użytkownik w pierwszej kolejności musi stworzyć kwestionariusz z pytaniami odpowiadającymi danym polom (potrzebnym do stworzenia kampanii). Publikując link do ankiety do linku należy dokleić: fcc_id={external_id rekordu z crma} – jako parameter GET. Spowoduje to, że po wypełnieniu ankiety odpowiedzi spłyną do systemu CRM i uzupełnią kolejno pola danego rekordu.

Jak przeprowadzić integrację Webankiety i Focus Telecom?

  1. Po zalogowaniu do konta użytkownika w Webankiecie kliknij w zakładkę Konto, a następnie przejdź do: Ustawienia. Po lewej stronie pojawi się zakładka Integracje – ostatnia na liście. Przechodząc do niej pojawi się możliwość możliwość dodania klucza do API, URL oraz loginu – w sekcji Focus Telecom.

2. Kolejnym krokiem jest stworzenie ankiety lub skopiowanie któregoś z istniejących kwestionariuszy – w zależności od indywidualnych potrzeb. O tym jak stworzyć ankietę można przeczytać w poradniku Webankiety.

3. Po stworzeniu kwestionariusza, Webankieta pobierze listę kampanii z CRM. Możliwe jest to dzięki temu, że wcześniej podaliśmy klucz do API. W zakładce Tworzenie, a następnie: Ustawienia Ankiety możesz wybierać kampanię, do której będą ładowane dane zebrane w ankiecie. Pole Focus Telekom znajduje się na samym dole strony, w sekcji: Integracje.

4. Należy pamiętać, że aby integracja zadziałała ankieta musi być uruchomiona z odpowiednim parametrem, w którym przekazany zostanie external_id rekordu w CRM. W dokumentacji ten parametr nazywa się ext_id. Ustalamy, że nazwa parametru GET w URLu do ankiety to fcc_id. Dzięki temu będziemy wiedzieć o jaką integrację chodzi.

Przykladowy URL może wyglądać tak: https://ankieta.focus-telecom.pl?fcc_id={external_id rekordu z crma}.

  1. Po wypełnieniu ankiety przez respondenta odpowiedzi na pytania trafią kolejno do pól danego rekordu. Kolejność pól odpowiada kolejności pytań w ankiecie.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?