Ankieta CAWI dla studentów/doktorantów bez niepełnosprawności

  • Szanowna Pani/Szanowny Panie,

    w imieniu Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszamy Państwa do wypełnienia tej anonimowej ankiety. Wyniki badania pozwolą na ocenę dostępności Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

    W wyniku badania powstanie raport diagnostyczny wraz z rekomendacjami do dalszych zmian. Państwa odpowiedzi będą bardzo ważne w kontekście zaproponowanych rekomendacji.

    Wszystkie Pani/Pana odpowiedzi zostaną zestawione naukowo i opracowane statystycznie. Gwarantujemy Państwu ochronę danych osobowych zgodnie z regulacjami RODO. Czas poświęcony na wypełnienie ankiety zajmie około 20 minut.

  • Płeć:

  • Rodzaj studiów:

  • Wydział:

  • Kierunek studiów:

  • Czy ma Pan/i wśród bliskich znajomych studentów UAM z niepełnosprawnością:

  • 1. W którym budynku pracuje Pan/i lub w okresie ostatniego roku przebywał/a Pan/i na tyle często, by móc ocenić jego dostępność dla osób z niepełnosprawnościami?

  • 2. Proszę ocenić budynek w którym Pan/Pani najczęściej przebywa?

    Tak Nie Nie wiem

    Miejsca parkingowe dla osób
    z niepełnosprawnościami w pobliżu wejścia do budynku

     
    Pochylnie dla osób na wózkach na zewnątrz budynku  
    Pochylnie dla osób na wózkach wewnątrz budynku  
    Drzwi zewnętrzne do budynku otwierane automatycznie lub poprzez przycisk otwierania drzwi  

    Windy z systemem informacji głosowej
    i oznaczeniami przycisków w alfabecie Braille’a

     
    Obniżone krawężniki przed budynkiem  

    Toalety/łazienki przystosowane dla osób
    z niepełnosprawnością ruchową

     
    Odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych (min. 100 cm) w holach i salach dydaktycznych  
    Kontrastowe oznaczenia schodów/przeszkód (np. słupów) dla os. słabowidzących  
    Przenośne blaty z regulacją wysokości dla osób poruszających się na wózkach  
    Szerokie i łatwo otwierane drzwi wewnątrz budynku  
    Miejsca o odpowiedniej szerokości i wysokości dla osób poruszających się na wózkach w salach dydaktycznych, bibliotece lub w Biurze Obsługi Studenta  

    Recepcje i punkty informacyjne umiejscowione
    w miejscu dostępnym dla osób z trudnościami
    w poruszaniu się

     
    Inne ułatwienia (jakie?...............)
    Inne ułatwienia (jakie?...............)
  • 3. Czy we wskazanym obiekcie odbyły się ćwiczenia ewakuacji próbnej z udziałem osób z niepełnosprawnościami?

  • Jeśli tak, czy i jakie trudności w kontekście ewakuacji osób z niepełnosprawnościami pojawiły się w trakcie tych ćwiczeń próbnych?

  • 4. Czy wskazany w pytaniu 1. budynek/obiekt zapewnia studentom/doktorantom z niepełnosprawnością następujące rozwiązania i udogodnienia?

    Tak Nie Nie wiem

    Czytelne oznakowanie wizualne pomieszczeń
    w budynku

     
    Oznakowanie drzwi pomieszczeń w alfabecie Braille’a  
    Czytelne plany budynku, w tym dróg ewakuacyjnych umieszczone w widocznym miejscu  
    Pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących  
    Inne rozwiązania (jakie?...............)
    Inne rozwiązania (jakie?...............)
  • 5. Które z barier architektonicznych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

    (Prosimy o ocenę każdej z barier)
    Wcale nie są uciążliwe Mniej uciążliwe Trudno powiedzieć Uciążliwe Najbardziej uciążliwe
    Brak wystarczającej liczby miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością  
    Brak pochylni dla wózków na zewnątrz budynku  
    Brak pochylni dla wózków wewnątrz budynku  
    Brak wind w całym budynku lub jego określonych częściach  
    Zbyt wysokie krawężniki przed budynkami uczelni  
    Trudno otwierane drzwi do budynku lub wewnątrz budynku do pomieszczeń  

    Łazienki/toalety nieprzystosowane dla osób
    z niepełnosprawnością lub ich zbyt mała liczba
    w budynku

     
    Zbyt mała przestrzeń manewrowa w salach dydaktycznych dla osób poruszających się na wózkach  
    Zbyt wysokie blaty w Biurach Obsługi Studentów, portierniach lub w bibliotekach  
    Brak umiejętności wśród pracowników z zakresu komunikacji z osobami z niepełnosprawnością  
    Brak miejsc wyciszenia dla osób o wysokiej wrażliwości sensorycznej  
    Zbyt intensywne lub zbyt przytłumione światło na holach i w pomieszczeniach; brak możliwości regulacji natężenia światła  
  • 6. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier architektonicznych, z jakimi spotyka się Pan/o w UAM?

  • 7. Które z barier cyfrowych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

    Wcale nie są uciążliwe Są mało uciążliwe Trudno powiedzieć Są uciążliwe Są najbardziej uciążliwe

    Strona internetowa jednostki np. wydziału lub BOS niekompatybilna z systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych (np. tabletów smartfonów
    z systemem Android lub IOS)

     
    Brak napisów rozszerzonych w filmach
    i nagraniach audio  
    Brak dostępności dokumentów wewnątrzuczelnianych oraz wzorów dokumentów (prosimy wskazać, jakich dokumentów)  
    Brak audiodeskrypcji w materiałach filmowych  

    Brak opisów alternatywnych do zdjęć lub grafik
    (np. plakatów) zamieszczanych na stronach internetowych
    i w mediach społecznościowych

     
    Inne bariery (jakie?)
  • 8. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier cyfrowych z jakimi spotkał /a się Pan/i w UAM?

  • 9. Które z barier informacyjno-komunikacyjnych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

    Wcale nie są uciążliwe Są mało uciążliwe Trudno powiedzieć Są uciążliwe Są najbardziej uciążliwe
    Zbyt mała liczba urządzeń przenośnych wspomagających słyszenie możliwych do wypożyczenia studentom (np. nowoczesne systemy FM)  
    Zbyt mała liczba pętli induktofonicznych lub niedziałające pętle w aulach  
    Niedostateczna możliwość komunikacji w innej formie wskazanej przez osobę
    z niepełnosprawnością– np. przez e-mail, sms, komunikator cyfrowy  
    Niedostateczna liczba i dostępność tłumaczy języka migowego – dostępnych na dla studentów/doktorantów głuchych  
    Brak czytelnego oznakowania pomieszczeń  
    Brak umiejętności wśród pracowników do pracy
    z osobami niepełnosprawnymi  
    Brak czytelnych planów budynków i dróg ewakuacyjnych dostępnych dla osób
    z niepełnosprawnościami  
    Zła akustyka sal dydaktycznych i Biur Obsługi Studentów (pogłos)  
    Inne bariery (jakie?)
    Inne bariery (jakie?)
  • 10. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier informacyjno-komunikacyjnych, z jakimi spotkał/a się Pan/i w UAM?

  • 11. Czy kiedykolwiek, w trakcie studiowania w UAM spotkał/a się Pan/i z następującymi trudnościami i postawami innych studentów/doktorantów, wykładowców lub pracowników administracji (np. dziekanatów)?

    Często Rzadko Nigdy Nie dotyczy mnie ta bariera
    Trudności z odnalezieniem budynku/wejścia do budynku  
    Trudności ze znalezieniem wolnego, dostosowanego miejsca parkingowego  
    Zajmowanie miejsc parkingowych przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością przez osoby do tego nieuprawnione  
    Trudności z odnalezieniem konkretnego pomieszczenia  

    Nieoznaczone miejsca niebezpieczne
    w budynkach (np. schody, słupy)

     
    Brak możliwości porozumienia się z administracją  
    Brak możliwości porozumienia się z prowadzącymi zajęci  

    Brak możliwości porozumienia się
    z innymi studentami

     

    Brak niezbędnego wyposażenia w trakcie zajęć, który uniemożliwi studentowi
    z niepełnosprawnością pełne uczestnictwo
    w zajęciach (jakiego?)

     
    Nieodpowiednie traktowanie ze strony pracowników administracji lub obsługi  
    Nieodpowiednie traktowanie ze strony pracowników dydaktycznych  
    Niezapewnianie przez prowadzących zajęcia racjonalnych dostosowań zalecanych przez Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami  
    Nieodpowiednie traktowanie ze strony innych studentów/doktorantów  
    Inne bariery (jakie?)
    Inne bariery (jakie?)
  • 12. Jak reaguje Pan/i w momencie pierwszego spotkania z osobą o wyraźnej niepełnosprawności fizycznej (nie tylko studenta). Najczęściej okazuje Pan/i:

    (Tylko jedna odpowiedź)
  • Dziękujemy za udział w badaniu!

Ładowanie
Ładowanie...