Ankieta CAWI dla pracowników

Szanowna Pani/Szanowny Panie,

w imieniu Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu zapraszamy Państwa do wypełnienia tej anonimowej ankiety. Wyniki badania pozwolą na ocenę dostępności Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W wyniku badania powstanie raport diagnostyczny wraz z rekomendacjami do dalszych zmian. Państwa odpowiedzi będą bardzo ważne w kontekście zaproponowanych rekomendacji.

Wszystkie Pani/Pana odpowiedzi zostaną zestawione naukowo i opracowane statystycznie. Gwarantujemy Państwu ochronę danych osobowych zgodnie z regulacjami RODO. Czas poświęcony na wypełnienie ankiety zajmie około 20 minut.

Płeć:

Doświadczenie zawodowe w pełnych latach:

Rodzaj stanowiska pracy

1. W którym budynku pracuje Pan/i lub w okresie ostatniego roku przebywał/a Pan/i na tyle często, by móc ocenić jego dostępność dla osób z niepełnosprawnościami?

2. Proszę ocenić budynek w którym Pan/Pani najczęściej przebywa?

Tak
Nie
Nie wiem

Miejsca parkingowe dla
osób z niepełnosprawnościami w pobliżu wejścia do budynku

Pochylnie dla osób na wózkach na zewnątrz budynku
Pochylnie dla osób na wózkach wewnątrz budynku
Drzwi zewnętrzne do budynku otwierane automatycznie lub poprzez przycisk otwierania drzwi

Windy z systemem informacji głosowej
i oznaczeniami przycisków w alfabecie Braille’a

Obniżone krawężniki przed budynkiem

Toalety/łazienki przystosowane
dla osób z niepełnosprawnością ruchową

Odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych (min. 100 cm) w holach i salach dydaktycznych
Kontrastowe oznaczenia schodów/przeszkód (np. słupów) dla os. słabowidzących
Przenośne blaty z regulacją wysokości dla osób poruszających się na wózkach
Szerokie i łatwo otwierane drzwi wewnątrz budynku
Miejsca o odpowiedniej szerokości i wysokości dla osób poruszających się na wózkach w salach dydaktycznych, bibliotece lub w Biurze Obsługi Studenta

Recepcje i punkty informacyjne umiejscowione
w miejscu dostępnym dla osób z trudnościami
w poruszaniu się

Inne ułatwienia (jakie?...............)
Inne ułatwienia (jakie?...............)

3. Czy we wskazanym obiekcie odbyły się ćwiczenia ewakuacji próbnej z udziałem osób z niepełnosprawnościami?

Jeśli tak, czy i jakie trudności w kontekście ewakuacji osób z niepełnosprawnościami pojawiły się w trakcie tych ćwiczeń próbnych?

4. Czy wskazany w pytaniu 1. budynek/obiekt zapewnia studentom/doktorantom z niepełnosprawnością następujące rozwiązania i udogodnienia

Tak
Nie
Nie wiem
Czytelne oznakowanie wizualne pomieszczeń
w budynku
Oznakowanie drzwi pomieszczeń w alfabecie Braille’a
Czytelne plany budynku, w tym dróg ewakuacyjnych umieszczone w widocznym miejscu
Pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących
Inne rozwiązania (jakie?...............)
Inne rozwiązania (jakie?...............)

5. Które z barier architektonicznych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

(Prosimy o ocenę każdej z barier)

Wcale nie są uciążliwe
Mniej uciążliwe
Trudno powiedzieć
Uciążliwe
Najbardziej uciążliwe
Brak wystarczającej liczby miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością
Brak pochylni dla wózków na zewnątrz budynku
Brak pochylni dla wózków wewnątrz budynku
Brak wind w całym budynku lub jego określonych częściach
Zbyt wysokie krawężniki przed budynkami uczelni
Trudno otwierane drzwi do budynku lub wewnątrz budynku do pomieszczeń
Łazienki/toalety nieprzystosowane dla osób
z niepełnosprawnością lub ich zbyt mała liczba
w budynku
Zbyt mała przestrzeń manewrowa w salach dydaktycznych dla osób poruszających się na wózkach
Zbyt wysokie blaty w Biurach Obsługi Studentów, portierniach lub w bibliotekach
Brak umiejętności wśród pracowników z zakresu komunikacji z osobami z osobami
z niepełnosprawnością
Brak miejsc wyciszenia dla osób o wysokiej wrażliwości sensorycznej
Zbyt intensywne lub zbyt przytłumione światło na holach i w pomieszczeniach; brak możliwości regulacji natężenia światła

6. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier architektonicznych, z jakimi spotyka się Pan/o w UAM?

7. Które z barier cyfrowych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

Wcale nie są uciążliwe
Są mało uciążliwe
Trudno powiedzieć
Są uciążliwe
Są najbardziej uciążliwe

Strona internetowa jednostki np. wydziału lub BOS niekompatybilna z systemami operacyjnymi urządzeń mobilnych (np. tabletów smartfonów
z systemem Android lub IOS)

Brak napisów rozszerzonych
w filmach i nagraniach audio
Brak dostępności dokumentów wewnątrzuczelnianych oraz wzorów dokumentów (prosimy wskazać, jakich dokumentów)
Brak audiodeskrypcji w materiałach filmowych
Brak opisów alternatywnych do zdjęć lub grafik (np. plakatów) zamieszczanych na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
Inne bariery (jakie?)

8. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier cyfrowych z jakimi spotkał /a się Pan/i w UAM?

9. Które z barier informacyjno-komunikacyjnych są najbardziej uciążliwe dla studentów/doktorantów z niepełnosprawnością?

Wcale nie są uciążliwe
Są mało uciążliwe
Trudno powiedzieć
Są uciążliwe
Są najbardziej uciążliwe
Zbyt mała liczba urządzeń przenośnych wspomagających słyszenie możliwych do wypożyczenia studentom (np. nowoczesne systemy FM)
Zbyt mała liczba pętli induktofonicznych lub niedziałające pętle w aulach
Niedostateczna możliwość komunikacji w innej formie wskazanej przez
osobę z niepełnosprawnością– np. przez e-mail, sms, komunikator cyfrowy
Niedostateczna liczba i dostępność tłumaczy języka migowego – dostępnych na dla studentów/doktorantów głuchych
Brak czytelnego oznakowania pomieszczeń
Brak umiejętności wśród pracowników
do pracy z osobami niepełnosprawnymi
Brak czytelnych planów budynków i dróg ewakuacyjnych dostępnych dla
osób z niepełnosprawnościami
Zła akustyka sal dydaktycznych i Biur Obsługi Studentów (pogłos)
Inne bariery (jakie?)
Inne bariery (jakie?)

10. Jak ogólnie ocenia Pan/i natężenie barier informacyjno-komunikacyjnych, z jakimi spotkał/a się Pan/i w UAM?

11. Czy dotychczas uczestniczył/a Pan/ Pani w szkoleniach organizowanych przez Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami z zakresu pracy z osobami z niepełnosprawnościami?

12. Czy dotychczas uczestniczył/a Pan/ Pani w szkoleniach organizowanych przez Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami z zakresu pracy z osobami z niepełnosprawnościami?

Dziękujemy za udział w badaniu!