Poradnik - Dystrybucja ankiety

Wysyłka zaproszeń do badania

Funkcja ta pozwala na wysłanie zaproszenia do wzięcia udziału w badaniu do własnej bazy respondentów, (np. pracujących w naszej firmie lub do kontrahentów) czyli osób, do których posiadamy adres e-mail. Wysyłka zaproszeń z narzędzia Webankieta.pl sprawia, że  możliwe jest późniejsze monitorowanie czy poszczególni respondenci odczytali wiadomość, kliknęli w link do ankiety czy nawet wypełnili kwestionariusz.

Jak wysłać ankietę do mojej listy respondentów?

  • Kliknij Zbieranie (1), a następnie wysyłka na e-mail (2).

Respondentów do wysyłki możesz dodać na 2 sposoby:

  1. Importując własną listę z pliku zapisanego na dysku swojego komputera
  2. Wpisując ręcznie pojedyncze adresy.

Wysyłka do zaimportowanej listy

  • Kliknij Import z pliku (1), a następnie Wybierz plik (2) i podaj lokalizację listy kontaktów na dysku swojego komputera.

UWAGA!

Aby lista została poprawnie zaimportowana, wskazane jest aby była zapisana w formacie .csv lub .xlsx, w pierwszym wierszu należy zamieścić etykietę „E-mail”, ponadto adresy e-mail każdego z respondentów powinny znajdować się w oddzielnym wierszu – wg podanego wzoru.
Pamiętaj, że oprócz adresów e-mail, plik może zawierać także dowolne etykiety, definiujące dane o respondencie. Każdą z etykiet możesz umieścić w osobnej kolumnie importowanego pliku. Etykiety te, oraz przypisane im dane, zostaną automatycznie dodane do listy kontaktów.

  • Kliknij Dodaj (3) aby zatwierdzić listę.
  • By zrezygnować z tego kroku kliknij Anuluj (4).
  •  Kontynuuj wysyłanie (Krok 2).

Wysyłka po ręcznym wpisaniu kontaktów

  • Kliknij Wpisz ręcznie (1), a następnie w polu formularza (2) umieść konkretny adres e-mail i zatwierdź go, wybierając Dodaj (3).
  • Aby zakończyć ręczne wprowadzanie kontaktów kliknij Zakończ (4).

Kontynuuj wysyłanie – Krok 2:

  1. Jeśli jakiś adres został błędnie dodany lub chcesz usunąć respondenta, kliknij znajdujący się przy nim kosz (1).
  2. Aby usunąć całą listę, kliknij Usuń wszystkich (2).
  3. Gotową listę możesz zapisać na dysku komputera w formacie XLSX (Eksportuj do XLSX – (4)) lub CSV (Eksportuj do CSV (3)).
  4. Kliknij „Skonfiguruj wysyłkę”, aby przesłać ankietę do swojej listy respondentów.
  5. Wybierz rodzaj wysyłki w polu formularza (5) i kliknij Dalej (6), bądź Wstecz (7), by powrócić do wcześniejszego menu.
  6. Zaznacz wszystkie kontakty (8), lub z utworzonej wcześniej listy wybierz tylko te, które Cię interesują (9), po czym kliknij Dalej (10), bądź Wstecz (11), aby powrócić do wcześniejszego menu.
  7. W tym miejscu pojawi się Twój adres e-mail (12), który podałeś przy rejestracji konta. Jeśli zintegrowałeś system ze swoim serwerem pocztowym, w tym miejscu pojawi się Twój adres.
  8. W polu formularza (13) wpisz temat maila, natomiast w miejscu (14), edytuj treść zaproszenia. Klikając HTML możesz wstawić dowolny szablon mailingu, np. w brandingu Twojej firmy. Z rozwijanego pola możesz również wstawić treść dynamiczną (jak indywidualne informacje o respondencie) o której więcej piszemy w odrębnym artykule.
  9. Skorzystaj z szablonu wiadomości Webankieta.pl lub zrezygnuj z niego w polu (15). W treść zaproszenia możesz wkleić dowolny kod HTML mailingu np. wiadomość przygotowaną na podstawie szablonu z identyfikacją wizualną Twojej firmy.
  10. Zdecyduj czy chcesz wysłać mailing od razu czy zaplanować wysyłkę na określoną datę w przyszłości (16).
  11. Jeśli chcesz zapisać treść wiadomości i jej tytuł na potrzeby przyszłych wysyłek, zaznacz odpowiednie pole (17).
  12. Kliknij Wyślij (18), aby przekazać wiadomość do wysyłki.

O czym warto pamiętać?

  • Monitoring obioru zaproszeń i wypełnień ankiety z tychże ma charakter poglądowy. Zawsze może się zdarzyć, że respondent wypełni ankietę po skopiowaniu linka do przeglądarki. Jednak aby pomiar był skuteczny konieczne jest kliknięcie w link.
  • Do każdej wiadomości zostanie dołączona informacja o źródle mailingu. Każdy respondent będzie miał prawo wypisać się z kolejnych mailingów.
  • Gotowa lista, ściągnięta na dysk komputera, zawiera e-mail respondenta, jego token oraz link do ankiety. Umieszczone są w niej także informacje dotyczące aktualnego stanu wypełniania ankiety przez poszczególnych badanych.
  • Jeśli masz ustawiony najwyższy poziom bezpieczeństwa, linki z tokenami ważne są przez 90 dni od momentu wysyłki. Możesz jednak zmniejszyć ten okres w Ustawieniach ankiety w opcji „Ogranicz okres ważności tokenów”.
  • W przypadku zaplanowania na przyszłość wysyłki przypomnienia do respondentów, którzy jeszcze nie wypełnili ankiety, mailing zostanie wysłany do tych osób, które nie wypełniły ankiety w momencie wysyłki.

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi