Poradnik - Dystrybucja ankiety

Wysyłka spersonalizowanych zaproszeń do ankiety za pomocą FreshMail

Często zdarza się, że twórcy ankiet chcą rozesłać zaproszenia do swojej ankiety osobom, które w jakiś sposób przekazały im już swój adres e-mail, np. klienci sklepu, pracownicy firmy itp. Jeśli posiadasz już pewną bazę adresów i chcesz rozesłać spersonalizowane zaproszenia do swojej ankiety, możesz wykorzystać do tego funkcję korespondencji seryjnej serwisu Freshmail.pl.

Aby stworzyć taką korespondencję, będziesz potrzebować listy adresatów z przyporządkowanymi tokenami dla każdego adresata, oraz konta na serwisie Freshmail.pl.

Aby dowiedzieć się jak stworzyć listę adresów e-mail wraz z przypisanymi tokenami, przejdź do artykułu „Identyfikacja respondentów za pomocą tokenów” lub „Wydruk indywidualnych linków (tokenów) do ankiety”. Niezależnie od tego, w jaki sposób wygenerujesz tokeny dla adresatów, listę taką możesz wyeksportować do pliku.

Jak wyeksportować listę adresów e-mail z przypisanymi tokenami?

1)      Po zakończeniu dodawania pytań ankiety i wygenerowaniu tokenów dla listy adresatów, pozostań w zakładce Zbieranie (1), a następnie wybierz opcję: Wysyłka na e-mail (2).

2)      Zjedz na koniec listy adresatów i kliknij „Eksportuj do CSV” lub „Eksportuj do XLSX” (3).

3)      Po zapisaniu wyeksportowanego pliku na dysku, będziesz posiadać gotową listę adresatów z przypisanymi tokenami oraz linkami do Twojej ankiety.

powiaz_domene

Po wyeksportowaniu takiej listy adresatów czas przejść do serwisu Freshmail.pl i przygotować w nim korespondencję.

Jeśli nie masz konta na serwisie Freshmail.pl zachęcamy Cię do jego stworzenia. Freshmail.pl jest serwisem pozwalającym na tworzenie zróżnicowanej korespondencji seryjnej, takiej jak newslettery, kampanie reklamowe itp.

Jak stworzyć spersonalizowaną korespondencję na Freshmail.pl z zaproszeniami do ankiety na Webankieta.pl?

1)      Zaloguj się do serwisu Freshmail.pl i przejdź do kreatora kampanii (1).

fresh1

2)      Wypełnij podstawowe dane o kampanii, takie jak nazwa oraz nadawcę i przejdź do kroku „Odbiorcy” (2) klikając przycisk „Dalej” (3).

fresh2

3)      Po przejściu do zakładki „Odbiorcy” kliknij przycisk „Utwórz nową listę” (4).

 fresh3
 

4)      Po pojawieniu się opcji wybierz „Zaimportuj z pliku” (5) a następnie wskaż plik CSV lub XLSX wyeksportowany z Webankieta.pl (6).

fresh4

5)      Gdy dane z pliku zostaną załadowane, odnajdź na liście kolumny odpowiadające zawierające tokeny oraz adresy ankiety i w bocznych listach wybierz opcję „Dodaj nowe pole” (8). Podaj także nazwy dla tych pól. Przykładowo Token i Link do ankiety (9). Na koniec kliknij przycisk „Przyporządkuj dane” (10).

fresh5

6)      Gdy dane zostaną przyporządkowane lista odbiorców zostanie utworzona i powrócisz do podstawowego widoku sekcji „Odbiorcy”. Kliknij „Dalej”, aby przejść do utworzenia treści mailingu (11).

fresh6

7)      W kolejnym kroku należy stworzyć lub wybrać szablon dla wiadomości, które będą wysłane oraz wpisać treść tych wiadomości. Mechanizm to kreacji szablonów Freshmail.pl jest bardzo rozbudowany i więcej informacji na ten temat możesz znaleźć tutaj: Jak stworzyć szablon za pomocą FreshMail Designera?

8)      Zanim jednak stworzysz nowy szablon i zawartość wiadomości, należy sprawdzić w jakiś sposób oznaczyć pola, w których znajdować się będą tokeny dla adresatów i/lub ich osobiste linki do ankiety. Aby to zrobić zapisz pracę a kreatorze szablonów Freshmail (12) i wróć do pulpitu Freshmail.pl klikając logo w lewym górnym rogu ekranu (13).

fresh7

9)      Po powrocie do Pulpitu Freshmail kliknij przycisk „Listy odbiorców” (14) i wybierz listę zaimportowaną na potrzebę rozesłania zaproszeń do ankiety (15).

fresh8

10)   Następnie z menu bocznego wybierz „Pola dodatkowe” (7).

fresh9

11)   W tym miejscu pokazane są pola dodatkowe, które utworzone zostały w punkcie 5. Były to pola Token oraz Link do ankiety. Możesz tutaj zobaczyć, jaki Tag został przypisany do każdego z tych pól (17).  Tagi te należy wykorzystać w treści wiadomości mailowych, aby wyświetlić osobiste tokeny adresatów.

fresh10

12)   Należy teraz wrócić do tworzenia zawartości wiadomości. Aby to zrobić kliknij „Pulpit” (18) a następnie wybierz tworzoną kampanię z listy (19).

fresh11

13)   Wybierz z listy krok 3 „Treść”, aby powrócić do kreatora szablonów i treści (20).

fresh12

14)   Po ponownym otwarciu edytora wiadomości, w treści tworzonej korespondencji należy wstawić Tagi oznaczające odpowiadające polom dodatkowym.

Jeśli każdy z zaproszonych adresatów ma dostać w treści maila swój token, w treści wstaw Tag $$token$$ (21).

Jeśli każdy z zaproszonych adresatów ma otrzymać osobisty link do ankiety, w treści wstaw Tag $$link_do_ankiety$$ (22).

fresh13

15)   Po utworzeniu całej zawartości wiadomości, kliknij „Dalej” w prawym górnym roku kreatora (23).

fresh14

16)   Po kliknięciu dalej zostanie wyświetlony kolejny krok tworzenia kampanii. Pozwala on na przetestowanie stworzonej wiadomości pod kątem jej optymalizacji. Więcej na temat testów znaleźć możesz w pomocy serwisu FreshMail.pl, w dziale: Optymalizacja działań e-mail marketingowych. Po wybraniu odpowiedniej opcji, kliknij przycisk „Dalej”.

fresh15

17)   Niezależnie od tego czy wykonasz testy czy też nie, przejdź do kroku „Zaawansowane” (24). Krok ten pozwala na podanie adresów e-mail, na który będą mogli odpowiadać adresaci wiadomości oraz, na który przyjdzie informacja o zakończeniu wysyłki (25). Krok ten także pozwala na włączenie kilku opcji zaawansowanych, o których możesz więcej przeczytać w pomocy serwisu FrechMail, tutaj: Tagi, które można dodać w systemie FreshMail. Po wybraniu odpowiedniej opcji, kliknij przycisk „Dalej”.

fresh16

18)   Ostatnim krokiem jest zdefiniowanie czasu wysyłki. Serwis Freshmail.pl pozwala na wysłanie stworzonych zaproszeń określonego dnia o określonej godzinie (26) lub tuż po ukończeniu tworzenia kampanii, gdy tylko zostanie ona zatwierdzona przez moderatorów Freshmail.pl (27). Po wybraniu odpowiedniej opcji, kliknij przycisk „Dalej” (28).

fresh17

19)   Po kliknięciu „Dalej”, Twoja nowo stworzona kampania zostanie przekazana do sprawdzenia przez moderatorów serwisu Freshmail.pl, a po jej pozytywnym rozpatrzeniu zostanie wysłana.

O czym warto pamiętać?

  • Więcej informacji na temat personalizacji wiadomości, np. odmiany imion, możesz znaleźć w pomocy serwisu Freshmail.pl: Jak personalizować kampanie?

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi