Poradnik

Tworzenie kwestionariusza

Prawidłowo stworzony kwestionariusz to już połowa sukcesu w procesie badania ankietowego. Dobrze stworzona ankieta online pozwoli ci zebrać więcej wartościowych wyników i zwiększyć response rate. Dzięki temu analiza wyników będzie bardziej wiarygodna.

Aby przystąpić do tworzenia ankiety, warto zapoznać się z podstawami. W zależności od typu badania i twoich potrzeb, ankieta może być bardzo prosta (zawierająca podstawowe typy pytań) lub zaawansowana (zawierająca logikę i pytania filtrujące).

Dodatkowo, ankiety mogą przyjąć formę naturalnej rozmowy z respondentem dzięki wykorzystaniu dynamicznych odpowiedzi. Przykładowo, respondent podając w pierwszym pytaniu swoje imię, w dalszej części ankiety jest pytany po imieniu.

Swoją ankietę możesz przygotować także w kilku językach, zmienić łatwo jej wygląd wgrywając własne logo i kolorystykę a także skorzystać z popularnych szablonów badań ankietowych.

Jeśli posiadasz bazę respondentów, możesz ich łatwo identyfikować jak odpowiadali na Twoje pytania wykorzystując funkcję prefila. Dzięki temu łatwo dowiesz się jaka jest ocena twojej firmy i satysfakcja klienta (np. z wykorzystaniem metody badawczej Net Promoter Score).

Powrót do listy kategorii