Poradnik - Dystrybucja ankiety

Integracja FreshMaila z serwisem Webankieta.pl

Webankieta.pl oferuje zaawansowane narzędzia do wysyłki zaproszeń na e-mail, jednak w przeciwieństwie do tworzenia ankiet, nie jesteśmy ekspertem w tej dziedzinie. Zdajemy sobie sprawę, że nasze możliwości mogą być niewystarczające dla niektórych klientów, dlatego z czystym sumieniem polecamy wysyłkę przez FreshMail.pl

Jeśli posiadasz już konto w serwisie FreshMail możesz od razu przejść do Kroku 2.

Jeśli nie masz konta na serwisie FreshMail zapraszamy Cię do jego założenia.

FreshMail zapewnia wszystko czego potrzebujesz by wysyłać efektywne mailingi i newslettery:

  • Gotowe szablony wraz edytorem WYSIWYG
  • Testy anty-spamowe
  • Błyskawiczna wysyłka mailingu (nawet do 2 milionów maili na godzinę)
  • Rozbudowane raportowanie skuteczności wysyłek
  • Łatwa integracja z innymi systemami CMS, CRM, eCommerce (Wordpres, iStore, SalesForce, Magento, etc.)
  • Testy zwiększajace skutecznośc mailingu (testy A/B, inbox test, etc.)

Krok 1. Lista odbiorców

W przypadku jeśli nie posiadałeś wcześniej konta na FreshMail i dopiero teraz zostałeś nowym użytkownikiem – pierwszym krokiem integracji obu systemów jest stworzenie listy dystrybucyjnej, którą wykorzystasz do wysłania zaproszeń do wypełnienia swojej ankiety.

Posiadając przygotowany plik Excel z adresami mailowymi musisz dokonać zaimportowania go do FreshMaila.

Jak zaimportować plik? Dokładną instrukcję znajdziesz w poniższym artykule: http://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/jak-to-zrobic/zarzadzanie-odbiorcami/jak-importowac-dane-do-freshmaila-z-pliku/

Krok 2. Ustawienia na koncie Webankieta.pl

Stworzyłeś już ankietę na naszym serwisie, teraz pozostaje jedynie wysłanie zaproszeń do wypełnienia kwestionariusza. Chcesz dokonać wysyłki za pomocą FreshMaila.

Wejdź w zakładkę Zbieranie (1), a następnie Wysyłka na e-mail (2). Pojawią się różne możliwości wysyłki zaproszeń. Wybierz Wyślij przez FreshMail”(3).

Jeśli Twoja ankieta nie ma określonego odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa lub posiadasz już zaimportowaną listę kontaktów, wyświetli Ci się poniższy komunikat:

Pamiętaj, że aby integracja z FreshMail zadziałała poprawnie Twoja ankieta musi posiadać najwyższy poziom zabezpieczeń z użyciem tokenów oraz nie możesz posiadać zaimportowanych respondentów do serwisu Webankieta.pl.

Po pojawieniu się powyższego komunikatu musisz zmienić ustawienia ankiety i/lub usunąć listę respondentów, która została już przez Ciebie zaimportowana.

Aby zmienić poziom bezpieczeństwa na najwyższy musisz w lewym menu przejść do zakładki Ustawienia (4) -> Ustawienia ankiety (5).  Wśród opcji widocznych an wyświetlonym ekranie w sekcji: Bezpieczeństwo zaznacz: Najwyższe – ankieta zabezpieczona kodem identyfikacyjnym (tokenem). Tyle tokenów ilu respondentów. (6).

 

W celu usunięcia już zaimportowanych kontaktów wróć do zakładki Zbieranie (w menu po lewej stronie) -> Wysyłka na e-mail  i kliknij w pole: Usuń wszystkich (7), które pojawia się pod listą adresów e-mail. Adresy zostaną usunięte.

Po weryfikacji wszystkich ustawień możesz ponownie kliknąć: Wyślij przez FreshMail.

Jeśli jednak od początku wszystkie ustawienia ankiety były poprawne, a na Twoim koncie nie było zaimportowanych żadnych respondentów, po kliknięciu w ten rodzaj wysyłki zaproszeń pojawi się kolejny krok procesu integracji obu serwisów – prośba o podanie danych autoryzacyjnych API FreshMaila Twojego konta.

Jeśli nie wiesz gdzie je znaleźć, zapoznaj się z artykułem: http://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/jak-to-zrobic/ustawienia-konta/co-jest-klucz-api-gdzie-go-znalezc/

Po zapisaniu danych przejdziesz do następnego kroku. Teraz musisz wybrać listę dystrybucyjną, której chcesz użyć do wysyłki ankiety (8). Pojawią się wszystkie listy, które stworzyłeś na swoim koncie w serwisie FreshMail.

Po wybraniu listy dystrybucyjnej nastąpi synchronizacja danych z FreshMail. Lista odbiorców we FreshMailu zostanie zaktualizowana o unikalne linki do ankiety.

Teraz należy zalogować się do FreshMaila, by przeprowadzić wysyłkę.

Pamiętaj, że linki do ankiety wstawione są jako dodatkowe Pole. Gdy ktoś rozpocznie i zakończy wypełnianie ankiety, te informacje zostaną odłożone we FreshMailu, dzięki czemu będziesz mieć możliwość wysłania przypomnień o wypełnieniu do osób, które jeszcze nie wypełniły ankiety.

Dodatkowo w serwisie Webankieta.pl będziesz miał wgląd do zaimportowanej listy oraz będziesz mieć możliwość sprawdzenia statusu i wypełniania ankiety przez danego respondenta.

Krok 3. Synchronizacja linków do ankiety na koncie FreshMail

Po zalogowaniu się do swojego konta w serwisie FreshMail, w zakładce „Odbiorcy” zobaczysz wszystkie swoje listy dystrybucyjne.

Kliknij w listę, którą wybrałeś podczas integracji ankiety w serwisie Webankieta.pl z FreshMail.

W zakładce „Pola dodatkowe” zobaczysz dodane 3 pola:

  • Link do ankiety,
  • Data rozpoczęcia,
  • Data zakończenia,

Liczba, która jest uwzględniona w nawiasie przy nazwach pól dodatkowych to indywidulny numer ankiety, do której zaproszenia chcesz wysłać przez FreshMaila. Numer jest uwzględniany, ponieważ dana lista odbiorców może zostać wykorzystana do wysyłki zaproszeń do wielu różnych ankiet. Za każdym razem, kiedy następuje synchronizacja listy odbiorców z ankietą w Webankieta.pl, dodawane są unikalne pola dla konkretnej ankiety.

W zakładce „Przeglądaj adresy”, możesz dodać pola, aby były widoczne od razu po kliknięciu w tę sekcję.

Kliknij w „Pokaż/ukryj pola”(7), a pojawi się lista dodatkowych pól, które możesz zaznaczyć, aby były widoczne.

pola pola1

Krok 4. Wysyłka zaproszeń przez FreshMaila

Teraz musisz dokonać wysyłki zaproszeń za pomocą FreshMaila.

Poniżej znajdziesz link, gdzie znajdują się artykuły, które pomogą Ci przygotować kampanię możliwie jak najlepiej!

http://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/wysylanie-kampanii/

Dodatkowo korzystając z zakładki „Segmentacja”, będziesz mógł pogrupować adresy w oparciu o dane Twoich odbiorców, aby skutecznie targetować mailing. Dzięki temu będziesz mógł precyzyjniej docierać do swoich grup docelowych.

Dodatkowe informacje jak segmentować swoich odbiorców znajdziesz w poniższym linku: http://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/jak-to-zrobic/zarzadzanie-odbiorcami/jak-segmentowac-swoja-baze-odbiorcow/?utm_source=system&utm_medium=dowiedzsiewiecej&utm_campaign=helpysystemowe#

Wykorzystując tę możliwość możesz określić regułę dotyczą osób, które rozpoczęły wypełnianie ankiety, a nie zakończyły jej. Dzięki temu będziesz mógł wysłać do wybranych osób mailing przypominający o wypełnieniu ankiety.

 

Jeśli chcesz dokonać integracji z innym kontem na FreshMailu….

Chcąc dokonać integracji z innym kontem na FreshMailu należy wejść w zakładkę „Ustawienia konta” (8), a następnie wybrać „Integracje” (9).

Pojawią się dane autoryzacyjne API FreshMail konta, z którym obecnie masz integrację w naszym serwisie.  Kliknij w zakładkę Konto (9), a następnie Ustawienia (10). Po prawej stronie zaznacz pole: Integracje (11).

Następnie wpisz klucz API i API Secret innego konta, które posiadasz na FreshMailu. W ten sposób dokonasz integracji serwisu Webankieta.pl z nowym kontem. W razie konieczności możesz również usunąć ustawienia (12).

 

Jak usunąć integrację serwisu Webankieta.pl z FreshMailem?

Chcąc usunąć integrację obu serwisów po zalogowaniu się do Webankieta.pl wejdź w zakładkę Zbieranie  (13), a następnie Wysyłka na e-mail (14). Pojawi Ci się lista adresów zsynchronizowanych z FreshMailem. Po kliknięciu w: Usuń wszystkich (15) adresy zostaną usunięte z serwisu Webankieta.pl. Jednocześnie na koncie FreshMaila na liście odbiorców przy adresach mailowych zostaną usunięte „pola dodatkowe” tj. link do ankiety, data rozpoczęcia i data zakończenia.

Teraz możesz dokonać wysyłki zaproszeń do wypełnienia tej samej ankiety korzystając z innej listy dystrybucyjnej, którą posiadasz na koncie FreshMaila.

 

Obejrzyj film jak dokonać integracji serwisu Webankieta.pl z FreshMailem:

Integracja z FreshMail from Webankieta on Vimeo.

 O czym warto pamiętać?

Więcej informacji na temat personalizacji wiadomości, np. odmiany imion, możesz znaleźć w pomocy serwisu Freshmail:  http://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/jak-to-zrobic/wysylanie-kampanii/jak-personalizowac-kampanie/

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi