Poradnik - Instrukcje

Instrukcja do Employee Engagement

1. Tworzenie ankiety

1. Dodanie ankiety.

Pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest dodanie ankiety.
Dodanie ankiety możesz zainicjować po zalogowaniu się do konta i kliknięciu opcji, stwórz projekt.

 

Następnie klikasz opcję Ankieta, Wybierz ankietę z bazy gotowych szablonów, zaznaczasz ankietę Employee Engagment

Jeszcze tylko klikasz przycisk Dodaj i gotowe 🙂 W zakładce projekty jest już gotowa lub prawie gotowa ankieta.

 

2. Przygotowanie identyfikacji graficznej Twojej organizacji w ankiecie

 

Chcesz umieścić własne logo w ankiecie? Nic trudnego

W zakładce Wygląd masz możliwość stworzenia własnej skórki

Wybierasz opcję Stwórz własną skórkę

Wybierasz opcję Stwórz własną skórkę

 

Następnie klikasz na logo Webankiety

Poprzez przycisk Wybierz plik dodajesz własne logo w formacie jpg lub png

Zapisujesz i gotowe 🙂
Możesz też usunąć logo przyciskiem Całkowicie usuń logotyp.

Podobnie zmiana kolorów przycisków, czy pytań jest bardzo prosta.
Należy kliknąć na element ankiety, którego kolorystykę chcesz zmienić, a pojawi nam się opcja wyboru kolorów do poszczególnych elementów

Zmieniasz kolor, klikasz Wybierz ten kolor

, następnie Zapisz i gotowe 🙂

 

2. Dystrybucja ankiety

  1. Pamiętaj, żeby w każdym momencie badania ankieta była dostępna dla pracowników z Twojej organizacji.

Link do ankiety znajdziesz w zakładce Zbieranie → Link do ankiety

Pamiętaj, że Twoja ankieta będzie miała swój własny link w tej zakładce.

 

  1. Wysyłaj zaproszenia swoim pracownikom do wypełnienia ankiety na e-mail.

 

W pierwszej kolejności przygotuj plik z listą pracowników.

Plik musi być w formacie xslx lub csv. W pierwszej kolumnie musi być adres e-mail (sam adres, bez linków itp.).

 

Taki plik importujesz w zakładce Zbieranie Wysyłka na e-mail klikając w opcję Import z pliku

 

Po dodaniu respondentów klikasz w opcję Skonfiguruj wysyłkę.

Wybierasz opcję Chcę wysłać zaproszenia do wszystkich i klikasz Dalej.

W Nowej wysyłce → Krok 2 wpisujesz zaproszenie do badania.

 

Poniżej nasza propozycja

Czołem,

Kłania się dział HR. Jesteśmy ciekawi co u Ciebie słychać i na ile jest prawdopodobne, że polecisz naszą firmę jako pracodawcę swoim znajomym.

W tym celu przygotowaliśmy bardzo krótką ankietę – 3 pytania. Jej wypełnienie zajmie Ci 2 minuty. Twój feedback jest dla nas szalenie cenny. Twój feedback powie nam czy nasza praca ma sens.

Ankieta jest w pełni Anonimowa. Wypełnij ją gdzie chcesz i kiedy chcesz. Jeżeli chcesz możesz nawet wymienić się linkiem z kimś z pracy. To nie ma znaczenia. Znaczenie ma tylko i wyłącznie Twój feedback. Bo tylko on może sprawić, że będzie nam się lepiej pracowało.

Z góry dzięki

Piona!

Treść zaproszenia musi powiedzieć o celu badania, liczbie pytań, średnim czasie wypełniania, anonimowości badania

W opcji Termin wysyłki wybierasz opcję Wyślij codziennie do 1% odbiorców o godz. 07:00.

Klikasz Wyślij.

Zaproszenia będą wysyłane codziennie do 1% respondentów.

Pamiętaj, że badanie satysfakcji pracowników to proces ciągły i nie może ograniczać się do wysłania pracownikom raz do roku.

Od teraz masz monitoring satysfakcji pracowników 🙂

 

3. Analiza

 

  1. Masz już pierwsze wyniki ankiet, świetnie, co dalej?

Najbardziej palącą sprawą powinno być poznanie opinii krytyków.

W związku z tym zakładasz filtr, który pokaże nam wszystkich krytyków.

Filtr tworzysz w zakładce Wyniki → Filtry → Stwórz nowy filtr

Krytykami będą wszystkie osoby, które w pytaniu NPS udzielą odpowiedzi od 0 do 6.
W związku z tym Twój filtr będzie wyglądał następująco:

 

Nasz filtr zatwierdzasz klikając opcję Stwórz filtr.

Dobrze jest posiadać taki filtr, ale jeszcze lepiej dostawać informację na maila o tym, że ktoś właśnie udzielił krytycznej odpowiedzi wraz z jej treścią.

 

3. Alert (powiadomienia o krytycznych ocenach).

 

  1. Tworzysz Alert.

W zakładce Wyniki → Alerty

klikasz w opcję Dodaj nowy alert.

Uzupełniasz Nazwę alertu, adresatów alertu.

Alerty będą wysyłane na adresy e-mail wskazane w opcji Adresaci (można dodać wiele adresów oddzielonych od siebie średnikiem).

 

W treści komunikatu dodasz z dynamicznej zawartości:

Po dodaniu Alertu otrzymają Państwo każdorazowo informację mailową o krytykach firmy.

Przykładowy alert wygląda następująco:

2. W jaki sposób analizujemy wyniki?

 

Skoro masz już filtr Krytycy, to możesz zobaczyć jakie elementy powodują, że nasi pracownicy nie poleciliby pracy w Twojej organizacji.

Wystarczy zastosować filtr Krytycy i zobaczyć, co generuje ich niezadowolenie.

Dane do analizy znajdziesz w Wynikach zbiorczych.

W powyższym przykładzie widzisz, że najwięcej niezadowolenia generują niesatysfakcjonujące wynagrodzenie oraz sposób zarządzania organizacją, a więc są to dwa potencjalne obszary, nad którymi trzeba pracować, żeby nasi pracownicy ściągali nowych pracowników do naszej organizacji.

 

Jeżeli szukasz naszych mocnych stron, to możesz stworzyć analogiczny filtr promotorzy i po zastosowaniu filtra zobaczyć co wpływa na wysoką ocenę procesu rekrutacji.

 

W razie pytań zapraszam do kontaktu

kontakt@webankieta.pl

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi