Poradnik - Tworzenie kwestionariusza

Dane respondenta w treści kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia ankiety

Jeżeli posiadasz już bazę kontaktów z dodatkowymi danymi na temat twoich respondentów (Zobacz jak to zrobić) możesz stworzyć kwestionariusz ankiety, którym wykorzystasz dane ze swojej „Książki adresowej”, czyli z zakładki „Kontakty”.

Ta funkcja pozwala na stworzenie dynamicznej treści kwestionariusza. Możesz zwracać się w jego treści do respondentów używając formy grzecznościowej Pan/Pani lub po imieniu. System zadba o to, aby każdy z respondentów otrzymał odpowiednią treść. Twoim zadaniem jest zadbanie o stworzenie szablonu takiej komunikacji oraz o dane, które będą podstawione w tym szablonie.

Niewątpliwą korzyścią wynikającą z zastosowania takiego mechanizmu jest zapewnienie Twoich Klientów, że są oni traktowani w specjalny, indywidualny sposób. Ale to nie jedyny przypadek użycia mechanizmu -przykładów wykorzystania jest wiele.

Jeżeli znasz mechanizm korespondencji seryjnej w Microsoft Word, to ten mechanizm działa na podobnych zasadach. Mamy nadzieję, że ta analogia pozwoli Ci zrozumieć sens i sposób działania.

Jak stworzyć dedykowane zaproszenie?

  1. W celu całkowitego spersonalizowania kwestionariusza oraz zaproszenia do wypełnienia ankiety pamiętaj aby na początek dodać etykiety do posiadanych przez Ciebie kontaktów – jeżeli do tej pory tego nie zrobiłeś. Instrukcję znajdziesz tutaj.
  2. Na potrzeby tego przykładu posłużymy się etykietami zaprezentowanymi poniżej.
    Pamiętaj, że swoje etykiety możesz dodać w każdej chwili, lub zaimportować wraz z plikiem kontaktów.
  3. Po dodaniu respondentów ze swojej bazy kontaktów (Zobacz jak), kliknij w zakładkę „Ustawienia” (1).
  4. Następnie wybierz opcję „Ustawienia ankiety” (2).

  1. Następnie w sekcji Bezpieczeństwo ustaw najwyższy poziom bezpieczeństwa (3) wraz w włączoną identyfikacją respondentów (4).
  2. Właściwości kodów tokenów ustaw według własnych potrzeb (5), w tym przypadku nie ma to żadnego wpływu.
  3. W dalszej części przejdź do zakładki „Zbieranie” (6), a następnie wybierz opcję „Wysyłka na mail”(7).

  4. Również dla przykładu poniżej widać jak wyglądają etykiety mające docelowo trafić do zaproszenia, do wypełnienia ankiety.
  5. W dalszej części wybierz opcję „Skonfiguruj wysyłkę” (8), oraz postępuj wedle dalszych wskazówek.
  6. Dojdź do miejsca, w którym zarządzasz swoim zaproszeniem.
  7. Adres e-mail do wysyłki to Twój login.
  8. W przypadku, gdy chcesz aby wysyłka przeprowadzana była z innego adresu musisz skonfigurować serwer pocztowy. O tym jak wysyłać zaproszenia z własnego adresu e-mail przeczytasz w tym artykule.
  9. Jeżeli decydujesz się wysłać zaproszenie ze swojego adresu e-mail zaznacz wolne pole  (10).
  10. Treść zaproszenia standardowo tak nie wygląda, ale możesz edytować jej treść w dowolny sposób (11).
  11. Aby spersonalizować swoje zaproszenie w miejscu „Treść zaproszenia” umieść swoje etykiety nadane lub zaimportowane wcześniej w sekcji kontakty.
  12. W przykładzie poniżej wybrane etykiety to: Imię, Nazwisko, Nazwa oraz Czas, ale mogą to być dowolne etykiety, które będą dla Ciebie przydatne.
    Pamiętaj, iż taką etykietą może być także Token, wykorzystywany jako kod dostępu do ankiety. Jeśli posiadasz własne tokeny możesz je zaimportować razem z kontaktami i etykietą Token, a system wykorzysta je zamiast tokenów generowanych automatycznie.
  13. Poniżej zaproszenia jest widoczny pogląd końcowej wiadomości. Jeżeli w tym miejscu znaczniki zostały zamienione w poprawny sposób, zostaną poprawnie zamienione w treści wiadomości.

Jak stworzyć kwestionariusz zawierający dane respondenta?

  1. W tym przypadku Twoja lista respondentów musi być zdefiniowana w taki sam sposób w jaki definiowałeś ją na potrzeby dedykowanego zaproszenia. Jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, wykonaj kroki z punktów 1-6 z poprzedniego przykładu.
  2. Tak samo jak w przypadku treści zaproszenia, tak i w kwestionariuszu możemy korzystać ze specjalnych znaczników etykiet. Wystarczy wpisać nazwę etykiety w kwadratowych nawiasach w odpowiednim miejscu. Np. [IMIE],, czy nazwa ” [NAZWA] ” wywołuje u Ciebie pozytywne emocje? 
    Bez tytułu
  3. Dla naszego przykładowego Błażeja, z przykładową nazwą hotelu „Biały Dom”, pokaże się to w poniższy sposób.
    Bez tytułu

O czym warto pamiętać?

  • Aby stworzyć dynamiczną treść kwestionariusza i zaproszenia do wypełnienia, Twoja ankieta musi posiadać najwyższy poziom zabezpieczeń – ankieta zabezpieczona tokenem.
  • Dynamiczne etykiety pojawią się na Twoim koncie jeżeli na liście kontaktów posiadasz dodatkowe etykiety.
  • Specjalne znaczniki etykiet:
    • nie zawierają znaków diakrytycznych,
    • są pisane wielkimi literami,
    • spacje są zamieniane na znak _

Czy ten artykuł był pomocny?

Dziękujemy za udzielenie odpowiedzi